فرزندان اوتیسم ماهیانه به نرخ امروز حدود 2 میلیون تومان در ماه برای والدینشان هزینه دارند که تامین اجتماعی یک ریال از آن را نمی دهد.

خودداری تامین اجتماعی از تمدید بیمه کودکان اوتیسم

سلامت نیوز: فرزندان اوتیسم ماهیانه به نرخ امروز حدود 2 میلیون تومان در ماه برای والدینشان هزینه دارند که تامین اجتماعی یک ریال از آن را نمی دهد.

به گزارش سلامت نیوز، عصرایران نوشت: یکی از مخاطبان عصرایران با نگارش و ارسال این نامه از سازمان تامین اجتماعی به دلیل عدم تمدید دفترچه بیمه کودکان مبتلا به اوتیسم انتقاد کرد.

متن نامه به این شرح است.

جناب آقای محمد حسن زدا ، معاون محترم بیمه ای سازمان تامین اجتماعی

موضوع : تمدید بیمه دانش آموزان اوتیسم

با سلام و تحیات
احتراما به اطلاع می رساند فرزند من مبتلا به اوتیسم است. در مدرسه ویژه اوتیسم درس می خواند. دانش آموزان اوتیسم معمولا چند سال یک پایه می گذرانند. فرزند من 19 سال دارد اما کلاس دهم است. شعبه 19 تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه وی خودداری کرده است با این استدلال که سن فرزند من با پایه تحصیلی اش نمی خواند. این شعبه گواهی مدرسه اوتیسم را قبول نکرده است.

فرزندان اوتیسم ماهیانه به نرخ امروز حدود 2 میلیون تومان در ماه برای والدینشان هزینه دارند که تامین اجتماعی یک ریال از آن را نمی دهد. درد و رنج این نوع کودکان برای خانواده ها کفایت می کند تامین اجتماعی نمک به زخم ما نپاشد. من 25 سال است حق بیمه می پردازم. حالا برای تمدید دفترچه فرزند اوتیستیک خودم باید به مقام ارشد تامین اجتماعی نامه بزنم!

وزیر سابق کار آقای ربیعی سال گذشته گفت دوره های آموزشی ویژه اوتیسم را راه می اندازد. تاریخ هم اعلام کرد تا اردیبهشت 96، من از سازمان فنی حرفه ای و مرکز روابط عمومی وزارت کار و بهزیستی پیگیری کردم تا این تاریخ چنین دوره هایی وجود خارجی ندارد.

من به عنوان پدر یک خانواده دارای فرزند اوتیسم از تامین اجتماعی و دولت انتظار اقداماتی مثل دوره های آموزشی و درمانی ویژه ندارم. اما فکر می کنم تمدید دفترچه بیمه این فرزندان حق ماست.

ممکن است گفته شود چون به سن سربازی رسیده تمدید بیمه منوط به تعیین وضعیت سربازی است. بروکراسی قبول، عقل و منطق می گوید فرد اوتیستیک معاف خواهد شد. اما قبل از تعیین وضعیت سربازی، اگر این فرزند بیمار شد حق ندارد از بیمه استفاده کند.

خواهشمند است بخشنامه بفرمایید به کلیه شعبه های تامین اجتماعی کشور، کودکان اوتیسم را بدون در نظر گرفتن وضعیت تحصیلی، جنسیت و خدمت وظیفه، در صورت بیمه بودن سرپرست وی، تمدید بیمه کنند.
برای تشخیص اوتیسم هم گواهی تحصیلی از مدرسه یا آموزش و پرورش کفایت می کند. فرد اوتیسم بیمار سرطانی نیست که برود از پزشک گواهی بگیرد. با تشکر

پدر یک خانواده دارای فرزند اوتیسم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha