سلامت نیوز :عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اجرای صحیح پزشك خانواده را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت در سال 90 دانست و تاكید كرد: نقشه راه نظام سلامت اجرای درست پزشك خانواده است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تصریح كرد: مهم‌ترین دغدغه‌ مردم دریافت خدمات بهداشتی و درمانی از نظام سلامت كشور است كه با اجرای صحیح پزشك خانواده تحقق می‌یابد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در خانه ملت ادامه داد: بنابراین اجرای این طرح از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت در سال جدید است، چراكه حل مشكل نظام سلامت كشور در گروی اجرای درست پزشك خانواده و سیستم ارجاع است، اگر بتوانیم همین یك مورد را هدف‌گذاری، سیاست‌گذاری عملیاتی و اجرایی كنیم و بر نحوه اجرای آن نظارت داشته باشیم بدون شك بسیاری از مسایل و مشكلات و دغدغه‌های مردم برطرف می‌شود.

محسنی بندپی هم‌چنین خاطرنشان كرد: بنابراین اولویت مهم، اساسی و با اهمیت وزارت بهداشت كه همه كارشناسان نظام سلامت كشور هم بر آن تاكید دارند اجرای طرح پزشك خانواده است، چراكه به لحاظ نیروی انسانی به اندازه كافی برای اجرای این طرح نیرو داریم، منابع مالی هم به اندازه‌ای در نظام سلامت وجود دارد، تجهیزات و لوازم هم مهیاست اما متاسفانه در هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری مسیری را در پیش گرفتیم كه در ریل درستی قرار ندارد.

نایب رییس كمیسیون بهداشت اختصاص 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندكردن یارانه‌ها به حوزه سلامت را اولویت دیگر وزارت بهداشت دانست و تاكید كرد: دولت، مجلس و سایر دست‌اندركاران باید برای تحقق این امر تلاش كنند، چراكه اختصاص 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندكردن یارانه‌ها به نظام سلامت از قوانین برنامه پنجم است، اما متاسفانه در بودجه 90 نیامده است، لذا دولت و وزارت بهداشت باید تمكین و كمك كنند تا این 10 درصد در قانون بودجه سال 90 كه سال نخست اجرای برنامه پنجم است، اختصاص پیدا كند.

به گفته وی، ادامه سیاست‌هایی كه وزارت بهداشت در سال 89 در دست اجرا داشت می‌تواند اولویت مهم دیگر این وزارتخانه باشد، به طور مثال توزیع عادلانه نیروی انسانی، امكانات و تجهیزات پزشكی در مناطق مختلف كه عملكرد مثبت وزارت بهداشت در سال 89 بود، باید ادامه یابد.

نایب رییس كمیسیون بهداشت اصلاح ساختار تشكیلاتی وزارت بهداشت یا احیای معاونت بهداشتی و استقلال تشكیلات سازمان غذا و دارو را از دیگر اقدامات مثبت وزارت بهداشت در سال 89 برشمرد و خاطرنشان كرد: وظایف حاكمیتی وزارت بهداشت كه وزیر بهداشت در چند مورد آن‌ها نظیر آلودگی آب تهران به نیترات و آلودگی هوا احساس مسوولیت جدی از خود نشان داد از جمله اقدامات، سیاست‌گذاری‌ها و عملكرد مثبت وزارت بهداشت در سال 89 بود كه می‌تواند به عنوان اولویت‌های دیگر وزارت بهداشت در سال 90 مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha