طبق نتایج تحقیقات، نوجوانانی که مایل به سرکوب هیجانات یا استرس شان هستند، این مسئله در آینده بر میزان ایمنی بدن شان تاثیر می گذارد.

ابراز احساسات موجب تقویت سیستم ایمنی می شود

سلامت نیوز:طبق نتایج تحقیقات، نوجوانانی که مایل به سرکوب هیجانات یا استرس شان هستند، این مسئله در آینده بر میزان ایمنی بدن شان تاثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در این مطالعه دریافتند سرکوب و ممانعت از ابراز احساسات و هیجانات در واکنش به عوامل استرس زا بر فرآیندهای گوناگون متابولیکی و سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند.

آنها دریافتند نوجوانانی که احساسات شان را سرکوب می کردند سلول های ایمنی شان در زمان قرارگیری در معرض محرک های باکتریایی در لابراتوار، حتی در حضور سیگنال های ضدالتهابی، دچار التهاب بیشتری شدند.

بالعکس، افرادی که از بازیابی شناختی استفاده کردند دارای معیارهای متابولیکی بهتر نظیر فشارخون و نسبت اندازه دور کمر به باسن بودند.

«امیلی جونز»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج می تواند از این نظریه دفاع کند که بازنگری مجدد یک موقعیت در طول استرس می تواند سودمند باشد.»

وی در ادامه می افزاید: «به عنوان مثال در مواقع استرس، می توان با فکرکردن به آن به عنوان یک چالش یا موقعیت، آن شرایط بد را مجددا بازسازی نمود.»

در این مطالعه، تیم تحقق ۲۶۱ نوجوان در رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال را بررسی کردند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha