چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 26034
سلامت نیوز :پزشکان در یک آزمایش جدید تاکید کردند که روزه داری برای سلامت بدن و بویژه حفاظت از قلب مفید است.

به گزارش ایسنا، شواهد پزشکی جدید که از سوی متخصصان انستیتو قلب مرکز پزشکی اینترماونت در ایالت اوتای آمریکا نشان می‌دهد که روزه‌داری به صورت دوره‌ای نه تنها خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری و دیابت را کاهش می‌دهد اما همچنین باعث تغییرات در سطح کلسترول خون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دکتر بنیامین هورن محقق اصلی این پژوهش خاطرنشان کرده است: روزه‌داری باعث گرسنگی یا استرس می‌شود. در واکنش به این حالت بدن کلسترول بیشتری آزاد می‌کند و در نتیجه از چربی بعنوان یک منبع سوخت به جای گلوکز استفاده می‌کند. به این ترتیب از میزان سلول‌های چربی در بدن کاسته می‌شود و در این وضعیت احتمال بروز مقاومت انسولینی یا دیابت کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، آخرین نتایج تحقیقات تایید می‌کند که روزه گرفتن نقش بسیار زیادی در كاهش میزان كلسترول مضر خون دارد. روزه گرفتن موجب تحریك دستگاه‌های داخلی بدن می‌شود، به صورتی كه سلول‌های ضعیف بدن در اثر مقاومت در برابر گرسنگی قوی شده و سلول‌های بیماری زا نیز در طول مدت روزه داری از بین رفته و سلول‌های جدید و سالم جای انها را می‌گیرد.

به گفته پزشکان، یکی دیگر از فواید روزه گرفتن پیشگیری از ایجاد كیست‌های داخلی و تومورهای سرطانی است. علاوه بر این روزه داری موجب كاهش میزان قند خون به پایین‌ترین میانگین آن می‌شود و در صورتی كه افراد چاق تمایل به كاهش وزن داشته باشند می‌توانند با رعایت اعتدال در زمان خوردن افطار، وزن خود را كاهش دهند.

همچنین روزه داری برای رفع بیماری‌های پوستی مفید است و دلیل آن را كاهش میزان مایعات در خون و پوست ذكر كرده‌اند. روزه داری بعلاوه باعث افزایش ایمنی در برابر میكروب‌ها می‌شود.

این یافته‌ها در نشست‌های علمی سالانه کالج کاردیولوژی آمریکا در نیواورلئان ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha