رئیس مرکز بهداشت شهرستان‌ همدان گفت: آموزش‌ و پرورش نه تنها اجازه صحبت کردن در مورد ایدز برای دانش‌آموزان توسط کارکنان مرکز بهداشت را نمی‌دهد بلکه خودش نیز در این باره صحبتی نمی‌کند.

مرکز بهداشت حتی اجازه صحبت درباره ایدز به دانش‌آموزان را ندارد

سلامت نیوز: رئیس مرکز بهداشت شهرستان‌ همدان گفت: آموزش‌ و پرورش نه تنها اجازه صحبت کردن در مورد ایدز برای دانش‌آموزان توسط کارکنان مرکز بهداشت را نمی‌دهد بلکه خودش نیز در این باره صحبتی نمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد خیراندیش شنبه ۲۴ آذر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، با ابراز تأسف از فعالیت کم صداوسیما در حوزه بیان آسیب‌های اجتماعی، افزود: از سال ۹۴ تا ۹۷ انتقال ویروس   HIV  از طریق تماس جنسی افزایش داشته و کنترل این عامل انتقال، بسیار سخت تر از دیگر عوامل است و البته خوشبختانه با نظارت و مراقبت درسال‌جاری نوزادی با HIV مثبت متولد نشده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از خانم‌هایی که در زندان مشغول سپری کردن دوره مجازات خود هستند، از طریق تزریق، درگیر بیماری ایدز می‌شوند، مطرح کرد: متأسفانه درگیری بانوان به ویروس HIV  درحال افزایش است. بخشی از موارد انتقال ویروس HIV مانند انتقال مادر به جنین، خون و فرآورده‌های خونی و تزریق، به غیر از روابط جنسی درحال کنترل و صفر شدن هستند.

کارشناس معاونت غذا و دارو نیز بابیان اینکه توزیع دارو به‌صورت متمرکز از طریق سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد، مطرح کرد: درسازمان غذا و دارو کارشناسان داروساز مخصوص، توزیع دارو را پیگیری می‌کنند و درصورت مشاهده کمبود، اقدام به تهیه دارو از داروخانه ۱۳ آبان تهران می‌کنند؛ بیماران درصورت بروز عدم دسترسی به دارو و یا شکایت با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha