سلامت نیوز :معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی تهران از اضافه شدن هزار و 400 پرستار به زیر مجموعه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس، مسعود محمدپور امروز در مراسم روز پرستار در دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار داشت: در حال حاضر 4 هزار و 800 پرستار در مجموعه‌های مراكز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی تهران فعالیت می‌كنند كه امسال با توجه به مصوبات جدید استخدامی هزار و 400 پرستار جدید برای ارائه خدمات باكیفیت به بیماران به مجموعه‌های بهداشتی - درمانی این دانشگاه اضافه می‌شوند.

وی افزود: خدمات پرستاری خدمات بسیار سنگینی است كه مشقت‌های زیادی دارد زیرا كادر درمانی و متخصص روزانه 30 دقیقه تا یك ساعت با بیمار در ارتباط هستند ولی كادر پرستاری باید بیش از 23 ساعت به بیماران خدمات درمانی و بهداشتی ارائه كنند كه این مسئله از نظر جسمی و روحی بسیار سنگین است.

محمد‌پور اظهار داشت: با توجه به نیازهای بیماران روز به روز تعداد پرستاران نیز كمتر می‌شود و این وظیفه دانشكده‌های پرستاری است كه در امر آموزش به پرستاران همت كنند و در این راستا نیز خوشبختانه تعداد قابل توجهی پرستار با توجه به مصوبات دولت برای هدفمند كردن خدمات بهداشتی و درمانی امسال در كشور اضافه می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی تهران بیان كرد: ارتقای كیفیت در بحث آموزش سلامت در بیمارستان‌ها برای بیماران در سال جاری در اولویت فعالیت‌های كادر پرستاری است تا بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان بتوانند با فراگیری آموزش‌هایی كه در بیمارستان گرفته‌اند در زمینه‌های علائم بیماری خود از جمله فشار خون بخشی از علائم بتوانند در حوزه سلامت جسمی و روحی خود نظارت بیشتری داشته باشند.

محمد‌پور به ارزش‌گذاری فعالیت‌های پرستاری نیز اشاره كرد و گفت: در این راستا ارزش‌گذاری‌های خوبی نیز برای پرستاران در زمینه فعالیت‌های آنان به‌خصوص در ایام تعطیل صورت می‌پذیرد و در این راستا تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بر حسب حق و حقوق پرستاران در سال جاری محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha