سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران از فعالیت پرستار مسئول عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستانهای كشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس، محمد‌باقر لاریجانی در مراسم روز پرستار كه امروز در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر پرستاران شاغل در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه تهران بالغ بر 6 هزار نفر هستند و با مساعدت رئیس جمهوری 20 هزار پرستار جدید به استخدام بیمارستان‌های درخواهد آمد كه دانشگاه علوم پزشكی تهران نیز در سال جاری صدها ها پرستار را به جمع پرستاران خود اضافه می‌كند.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه شعار هفته سلامت نیز گفت: بحث مقاومت میكروبی در مقابل داروها بحثی بسیار جدی است كه در سیستم بهداشت و درمان كشور مورد تاكید قرار دارد زیرا در حال حاضر به علت مصرف آنتی بیوتیك‌های مقاومت بدن به این نوع داروها بسیار شده است و این امر می‌تواند در آینده هزینه‌های درمانی و بهداشتی سرسام‌آوری را برای كشور در بر داشته باشد كه آمارها در دنیا نیز این مسئله را تصدیق می‌كند.

لاریجانی افزود: مقاومت در برابر آنتی بیوتیك‌ها در بحث عفونت‌های بیمارستانی بسیار مورد توجه است و اگر در این زمینه اقدامات مناسبی صورت نپذیرد هزینه‌های بسیار بالایی باید در سال‌های آینده پرداخت شود.

*مسئول پرستاری عفونت‌های بیمارستانی ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: در بحث ساعات فعالیت پرستاران نیز براساس دستور رئیس جمهور تغییراتی در ساعات كاری آنان صورت می‌پذیرد و برحسب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی ساعت‌های جدید تنظیم می‌شود.

لاریجانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت كمبود بودجه‌ها در حوزه بهداشت و درمان نیز پاسخ داد خوشبختانه در بحث بودجه‌ها نیز براساس منابع یارانه‌ها بر اساس مصوبه قانون برنامه پنجم 10 درصد صرفه جویی یارانه‌ها به بهداشت و درمان مردم تعلق می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به مسئله حاكمیت خدمات بالینی در بیمارستان‌ها اشاره كرد و گفت: گروه پرستاری نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد و در این راستا نیز كدهای اخلاق پرستاری با توجه به تصمیمات شورای اخلاق پزشكی در سال جاری اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha