چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 26043
سلامت نیوز :بر اساس نتایج تحقیق ادوارد مک آلی، استاد بهداشت عمومی و حرکات شناس بدن در آمریکا، پیاده روی ۴۰ دقیقه‌ای سه بار در هفته می‌تواند فرایند پیری مغز را برای افراد خانه نشین به تأخیر بیندازد.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، این پژوهشگر آمریکایی در بررسی‌های خود نشان داد که انجام حرکات فیزیکی ملایم مانند پیاده روی ۴۰ دقیقه ای سه بار در هفته برای شادابی مغز سودمند است و می‌تواند اتصالات مغزی و کارایی شناختی را بهبود بخشد و مانع پیری بافت مغز شود.

این پزوهش بر روی ۶۵ فرد خانه نشین در رده سنی ۵۹ تا ۸۰ سال که طی شش ماه پیش از تحقیق تنها دو بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشتند، انجام شد.

پس از تصویربرداری از مغز این افراد و انجام آزمایش های شناختی مشخص شد که برخی اتصال مدارات مغزی این افراد از هم گسسته شده است. اما افراد سالمندتری که تمرین های فیزیکی بهتری داشتند فعالیت مغزی آنها در شرایط بهتری بود. همچنین این افراد می‌توانستند بهتر برنامه ریزی کنند و چندین کار را با هم انجام دهند.

در ادامه این تحقیقات، توصیه شد این افراد به مدت یکسال تمرین های پیاده روی و  ورزش‌های کششی انجام دهند  و در پایان سال مجدداً آزمایش های شناختی بر روی این داوطلبان و تصویربرداری از مغز آنها انجام شد.

نتایج این تحقیقات نشان داد که اتصالات مغزی در سالمندانی که پیاده روی می‌کردند تاحد قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت درحالی‌که این افزایش در افرادی که حرکات کششی انجام می‌دادند مشاهده نشد.

از این رو پژوهشگران توصیه می کنند سالمندان با انجام پیاده روی‌های روزانه و تمرین های فیزیکی ملایم به حفظ شادابی مغزشان کمک کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha