سلامت نیوز :مدیر شبكه بهداشت و درمان آبادان گفت: پزشكان از تجویز سفارشی آنتی‌بیوتیك‌ها برای مراجعه‌كنندگان جداً پرهیز كنند.

نصرالله حسونی‌بحرینی در گفت‌وگو با فارس  به‌مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است كه در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره‌بردن از سایر نعمت‌ها امكان پذیر نیست.
وی افزود: كسی كه بخواهد جسمی سالم و روحی شاداب داشته باشد باید با برنامه‌ریزی مشخص، پیروی از قواعد سلامت وپیگیری همه جانبه به این هدف خود نائل شود.
مدیر شبكه بهداشت و درمان آبادان تصریح كرد: امسال سازمان جهانی شعار مقاومت‌های دارویی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه انتی‌بیوتیك‌ها را سرلوحه كار پزشكان و افراد قرار داده است.
وی اضافه كرد: درمان‌های بی‌رویه سرخود، تجویز داروهای بی‌اساس از طرف پزشكان به درخواست مردم و مقاومت بدن در برابر آنتی‌بیوتیك‌ها به دلیل مصرف بی‌رویه این‌گونه مسكن‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌وجود آورده است.
حسونی‌بحرینی خاطرنشان كرد: در این راستا از دو هفته پیش برنامه‌ها و تمهیدات خوبی به‌مناسبت هفته سلامت در نظر گرفته شده و بر اساس شعار امسال مبنا و پایه‌ را بر آگاه‌سازی نسل جدید به‌ویژه دانش‌آموزان قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی با شعار مقاومت‌های دارویی، تدارك و آماده شده و به‌زودی در راستای اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان در سطح شهر نصب می‌شود.
مدیر شبكه بهداشت و درمان آبادان گفت: امسال نگاه ویژه و خاصی به بحث آنتی‌بیوتیك‌ها و جلوگیری از مصرف سرخود و بی‌رویه این داروها شده و باید به‌خوبی در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.
وی تصریح كرد: با آگاه‌سازی پزشكان و فرهنگیان از جمله مربیان و مدیران آموزشی در مقاطع مختلف، می‌توان هشدارهای لازم را در خصوص از تجویز این داروها توسط پزشكان به درخواست بیماران و همچنین از مصرف بی‌رویه و سرخود آنتی‌بیوتیك‌ها توسط آحاد مردم جلوگیری كرد.
حسونی‌بحرینی افزود: برای مصرف كردن یا نكردن آنتی‌بیوتیك‌ها باید كمال دقت را در نظر گرفت تا از ایجاد خطرات و عوارض تكان‌دهنده آن در آینده جلوگیری شود.
وی خاطرنشان كرد: مصرف غیرلازم آنتی‌بیوتیك‌ها باكتری‌های درون بدن‌ به این داروها را مقاوم ‌تر كرده و در این راستا با بی‌تاثیرشدن آنتی‌بیوتیك‌ها درمان بیماری مشكل‌تر می‌شود.
مدیر شبكه بهداشت و درمان آبادان در پایان اظهار داشت: هفته سلامت فرصت مناسبی است كه با آگاه‌سازی در زمینه‌های مختلف بهداشتی و سلامتی مردم را همواره به‌سوی سالم نگه داشتن بدن خود سوق دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha