سلامت نیوز :افزایش فشار مغز عارضه ای خطرناك است كه می تواند رشد مغز را مختل كند این در حالیست كه استرس و فشارهای روانی این بیماری را شدت می دهند.
سیداحمد تهامی جراح و متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:افزایش فشار مغز و داخل جمجمه عارضه ای است كه در صورت درمان نشدن به موقع در دراز مدت باعث آسیب های جدی به مغز و سایر اعضای بدن خواهد شد.

وی با بیان اینكه افزایش فشار مغز می تواند ناشی از س عامل تشكیل دهنده داخل جمجمه، یعنی مغز، مایع مغزی، نخاعی و خون باشد افزود:كیست، غده و ورم مغزی، پارگی و خونریزی مغزی، انسداد رگ های مغز، پرخونی و انسدادهای مادرزادی در راه عبور مایع مغزی نخاعی در بطن های مغز از جمله عوامل افزایش دهنده فشار مغز هستند.

وی ادامه داد: علائم بالا بودن فشار مغز در كودكان و بزرگسالان متفاوت است و این عارضه در كودكان كه به شكل مادرزادی است با پرخون شدن وریدهای روی پوست سر، افزایش غیر طبیعی قطر دور سر، احساس ضعف در پاها و مشكل در حركات چشمی نمایان می شود.

این متخصص اظهارداشت:تهوع، سردرد در تمامی نقاط سرف تشدید فشار با سرفه و خوابیدن به صورت افقی، كاهش ضربان قلب و كاهش بینایی در موارد مزمن، از علائم این بیماری در بزرگسالان است و استرس و فشار روانی در تشدید این بیماری موثر است.

وی گفت:عوارض افزایش فشار مغز، بستگی به علت و مدت زمانی كه از بیماری می گذرد دارد و در موارد حاد و مزمن می تواند رشد مغز را مختل كند و موجب بیهوشی، فلج و مرگ بیمار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمیده ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    سلام من 21 سالمه و دچار فشار مغزی هستم ..تا حالا دوبار مابع نخاعی رو کشیدن اما الان ب تازگی احساس میکنم سردرد هام داره دوباره شرو میشه ....چیکار باید بکنم؟چه درمان قطعی هست ؟