دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 260486

عضو شورای شهر شیراز گفت: تغییر در نظام سلامت با هدف ارائه خدمات متقابل بهتر به شهروندان و کادر درمانی همچون پرستاران ضروری است.

ضرورت تغییر وضعیت شغلی پرستاران

سلامت نیوز:عضو شورای شهر شیراز گفت: تغییر در نظام سلامت با هدف ارائه خدمات متقابل بهتر به شهروندان و کادر درمانی همچون پرستاران ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز  ، لیلا دودمان در دیدار با اعضای نظام پرستاری فارس گفت: تحقیقات نشان داده که حرفه پرستاری در ایران از اهمیت قابل توجهی برخوردار نیست.


 وی ادامه داد: بیشتر پرستاران در بیمارستان‌‌ها، مراقبت‌‌های پرستاری را در سطح دوم پیشگیری به بیماران ارائه می‌کنند و فعالیت آنان در سایر سطوح پیشگیری و سایر محیط‌‌های ارائه خدمات در جامعه، بسیار محدود است.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: عدم آگاهی از توانمندی‌‌های پرستاری باعث حضور بسیار کم پرستاران در مراکز ارائه ‌دهنده خدمات در جامعه شده است.


دودمان ادامه داد: در ایران نیز همانند سایر کشورهای پیشرفته تغییر در سیستم مراقبت بهداشتی ضروری است و به ‌دنبال آن جایگاه پرستاری نیز تغییر خواهد کرد.


وی افزود: تلاش دست اندرکاران و مسئولان پرستاری برای ارتقا و تبیین جایگاه پرستاری در سیستم ارائه خدمات سلامتی در ایران و آماده کردن حرفه پرستاری برای ارایه خدمت در سطح جامعه ضروری به نظر می‌‌رسد.


این عضو شورای شهر شیراز اظهار کرد: سیستم پرستاری باید و شایسته است چنان ارتقا یابد که پاسخگوی نیازهای بهداشتی درمانی افراد جامعه و ارائه خدمت در محیط‌‌های مختلف جامعه مانند مدارس، صنایع، مراکز بهداشتی درمانی و غیره، باشد.


دودمان از پرستاران به عنوان یکی از ارکان مهم نظام سلامت در جامعه یاد کرد و گفت: ارتقا جایگاه آنان می‌تواند هم انگیزه آنان را در کار افزایش دهد و هم جامعه در مسیری حرکت خواهد کرد مطالبات به حق آنان را پاسخگو باشد.


در این دیدار مباحثی همچون کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌ها، اضافه کار اجباری، تبعیض در نظام طرح تحول سلامت علیه پرستاران، تهدید سلامتی پرستاران بدلیل نزدیکی به بیماران عفونی، عدم وجود امکانات رفاهی و تفریحی برای سلامتی روحی و جسمی پرستاران، بی توجهی به قانون مشاغل سخت برای پرستاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha