سلامت نیوز :حدود 50تا 60 درصد افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی – كبدی دچار رفلاكس اسید معده هستند كه بیشتر آنها در نتیجه شیوه‌های نادرست زندگی به ویژه تغذیه نامناسب دچار این بیماری شده اند.
علی اكبر كاهدی فوق تخصص گوارش و كبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:بررسی‌ها و آمار‌ها نشان می‌دهند كه شیوع و بروز بیماری‌های گوارشی كبدی در اغلب جوامع از حدود 20 سال گذشته به بعد افزایش یافته است و هرروز به شمار افرادی كه با نارسایی‌های گوارشی و كبدی به پزشكان  مراجعه می‌كنند افزوده می‌شود.

وی با بیان اینكه در بین بیماری‌های گوارشی – كبدی رفلاكس اسید معده یا برگشت اسید معده به مری شیوع بسیار بیشتری در مقایسه با سایر بیماری‌ها دارد، تأكید كرد:بررسی‌ها نشان می‌دهند كه 50 تا 60 درصد افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی – كبدی دچار رفلاكس اسید معده هستند كه البته درجه بیماری این افراد  بسیار متفاوت است و بیشتر آنها با كمی مراقبت می‌توانند از بیماری خود رها شوند.

این فوق تخصص گوارش و كبد در خصوص علت بروز رفلاكس اسید معده گفت:بیشتر موارد ابتلا به رفلاكس اسید معده در شیوه های نادرست زندگی به ویژه تغذیه نامناسب ایجاد می‌شود به طوریكه با مصرف زیاد موادی همچون سس، نوشابه، انواع تنقلات، پیتزا، ساندویچ‌های آماده و برخی از مواد غذایی شیرین، روند ابتلا به رفلاكس اسید معده تسریع می‌شود.

كاهدی خاطرنشان كرد:با توجه به اینكه در چند سال اخیر شیوع رفلاكس اسید معده افزایش قابل توجهی یافته است لذا پیشگیری از بروز این بیماری به ویژه طریق تغذیه مناسب و كاهش فشار‌های روحی وروانی از جمله كاهش استرس و اضطراب بسیار ضروری است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha