عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حوادث ناشی از برق گرفتگی از شایعترین علل مراجعه به اورژانس هاست.

برق گرفتگی شایعترین علت مراجعه کودکان به اورژانس است

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حوادث ناشی از برق گرفتگی از شایعترین علل مراجعه به اورژانس هاست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رضا شیاری روز دوشنبه در یک نشست خبری چهاردهمین همایش بیماریهای شایع طب کودکان که در بیمارستان مفید برگزار شد، افزود: اخیرا مسائلی در مورد سوء استفاده های جنسی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی صحبت می شود که باید جامعه پزشکی با اختلالاتی که برای این افراد بوجود می آید آشنا شده و آنها را درمان کنند.


دانشیار روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گاز گرفتگی ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی، اسهال و مسمومیت به دلیل خوردن مواد شوینده از دیگر مواردی دانست که کودکان به اورژانس ها مراجعه می کنند.
وی به بحث فوریت های نوزادان اشاره کرد و ادامه داد: نرسیدن اکسیژن به مغز نوزاد از فوریت های مهم اورژانسی است که مغز را معیوب می کند، باید پزشکان یاد بگیرند که چطور نوزاد را احیا کنند.
وی گفت: جامعه پزشکی باید با اختلالاتی که ناشی از سوءاستفاده های جنسی برای کودکان و نوجوانان در مدارس و محله ها بوجود می آیند، آشنا شوند.
وی اظهار داشت: ضرورت دارد کارگاههای مختلفی در این زمینه برای جامعه پزشکی برگزار شود تا آنها این اختلالات ناشی از سوء استفاده های جنسی دختران و پسران را تشخیص بدهند و چگونه برخورد کنند.
شیاری ادامه داد: اکنون یک کارگاه در این رابطه در بیمارستان مفید برای جامعه پزشکی برگزار شده و لازم است این کارگاه تداوم داشته باشد.

*120 تا 200 میلیون تومان هزینه پیوند مغزاستخوان کودکان
فرید ایمان زاده، رئیس بیمارستان مفید گفت: 120 تا 200 میلیون تومان هزینه پیوند مغز و استخوان کودکان در کشور است که البته بخشی زیادی از این هزینه را دولت، خیران و بیمه ها پرداخت می کنند.
وی افزود: پیوند مغزاستخوان برای کودکان دچار سرطان و بیماریهای تالاسمی و غیره انجام می شود.
ایمان زاده با بیان اینکه بیش از 50 پیوند مغزاستخوان طی سه سال اخیر در بیمارستان مفید انجام شده است، اظهار داشت: تنها بیمارستان در کشور و حتی خاورمیانه هستیم که این پیوند را برای کودکان انجام می دهد.
وی ادامه داد: بیمارستان مفید دارای 292 تخت بیمارستانی در بخش های مختلف گوارش، ریه، مغز و استخوان و غیره است و 19 تخت ریه نیزدر حال ساخت و پنج تخت گوارش در دست بازسازی دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha