سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 260566

پیلاتس، ورزشی محبوب با شدت پایین است که برای حجم دهی، ساخت عضله و بهبود وضعیت بدنی معرفی شده است. تمرین پیلاتس برای سلامتی مفید است و به تثبیت وزن سالم هم کمک می کند.

با ورزش پیلاتس چه مقدار کالری می سوزانید؟

سلامت نیوز:پیلاتس، ورزشی محبوب با شدت پایین است که برای حجم دهی، ساخت عضله و بهبود وضعیت بدنی معرفی شده است. تمرین پیلاتس برای سلامتی مفید است و به تثبیت وزن سالم هم کمک می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی ،شاید پیلاتس به اندازه دیگر ورزش های هوازی مانند دویدن یا شنا کردن برای کاهش وزن موثر نباشد به دلیل این که در کلاس های پیلاتس کالری کمتری نسبت به ورزش های هوازی می سوزانید اما اگر از کلاس های پیلاتس لذت می برید مرتب آن را دنبال کنید تا به روتین فیتنس خود نزدیکتر شوید. همچنین، انجام منظم ورزش  از موثر ترین راه ها برای تثبیت سبک زندگی سالم است.

اگر هدف کاهش وزن است، سعی کنید پیلاتس را با یک رژیم غذایی سالم دارای پروتئین، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات و دیگر انواع ورزش های قدرتی ( پیاده روی، شناکردن، دویدن و یا دوچرخه سواری ) ترکیب کنید. در ادامه درباره مزایای پیلاتس و نقش موثر آن در کاهش وزن توضیح خواهیم داد.

 
تحقیقات درباره پیلاتس چه می گویند؟

نتایج تحقیقات درباره پیلاتس و کاهش وزن متفاوت است.تحقیقی انجام گرفته در سال 2017 روی 37 زن چاق در سنین 30 تا 50 سال نشان داد که انجام 8 هفته تمرین پیلاتس روی این موارد تاثیر داشته است:

  کاهش وزن
  کاهش BMI
  شکل دادن به اندام میان تنه
  کاهش سایز میان تنه و ران ها

و در مدت این 8 هفته تغییری در وزن عضلانی ( وزن چربی بدن از وزن کلی آن تفکیک شده ) اتفاق نیفتاده است.

تحقیقی دیگر در سال 2015 روی خانم های یائسه در سنین 59 تا 66 نشان داد که انجام 12 هفته تمرین پیلاتس روی متِ یوگا تغییری در حالت بدنی ایجاد نکرده است اما قدرت بدنی شرکت کنندگان مخصوصا در قسمت های شکم، بالا و پایین ران افزایش یافته بود و به علت تغییر ندادن رژیم غذایی شرکت کنندگان وضعیت بدنی آنها تغییر نکرده است.

بررسی های دیگر  اثر ورزش پیلاتس برای کنترل درد پایین کمر و توانبخشی به دیگر مصدومیت ها را بسیار مناسب دانستند اما توصیه می کنیم اگر آسیب دیده اید یا درد دارید بدون تجویز دکتر، ورزش پیلاتس را انجام ندهید.

 
پیلاتس چه مقدار کالری می سوزاند؟

مقدار کالری سوزانده شده با ورزش پیلاتس به وزن کنونی، نوع کلاس و مقدار سختی آن بستگی دارد. برای کسی که حدودا 68 کیلو گرم است یک کلاس 50 دقیقه پیلاتس مقدماتی حدودا 175 کالری از آن می سوزاند ولی اگر در سطح حرفه ای انجام شود، مقدار کالری سوزانده شده به 254 تغییر خواهد یافت. اگر در کلاس های پیلاتسی ضربان قلب را بالا ببرید مقدار کالری سوزی بیشتری را نیز تجربه خواهید کرد.

 
چگونه کالری ها روی کاهش وزن تاثیر می گذارند؟

برای لاغر شدن نیم کیلوگرم از وزن باید حدود 3.500 کالری بسوزانید و برای دریافت بهترین نتیجه باید ورزش پیلاتس را با ورزش های دیگر ترکیب کنید.

 
هر چند وقت یکبار باید پیلاتس تمرین کنید؟

اگر تازه کار هستید، برای دریافت تمام مزایای پیلاتس هر هفته 2 تا 3 مرتبه انجام دهید و بعدها کلاس های حرفه ای تر مانند ریفرمر پیلاتس یا ترکیب پیلاتس و بوکس یا پیلاتس و یوگا را  نیز شرکت کنید. در این کلاس ها تمام عضلات بدن درگیر می شود در نتیجه، نسبت به کلاس معمولی پیلاتس کالری بیشتری می سوزانید.

تاثیر ورزش پیلاتس و لاغری چیست؟

تمرین پیلاتس و استمرار در آن باعث بهبود حالت بدنی، حجم عضلانی و قوی شدن هسته بدن می شود و به راحتی وزن کم می کنید به خاطر این که اگر عضله اضافه کنید یا حجمش را افزایش دهید، حتی اگر وزن هم نکرده باشید متناسب تر به نظر می رسید ( عضله که حجم کمتری دارد جای چربی را می گیرد اما از آنجا که عضله سنگین تر است ترازو تغییر وزن را نشان نمی دهد ).
حتما بخوانید: با توپ طبی به عضلات شکم شکل دهید

 
نکاتی برای کاهش وزن

ورزش برای کاهش وزن مهم است اما تمرکز روی رژیم غذایی نیز به همین اندازه اهمیت دارد. وعده ها و میان وعده های سالم به همراه پروتئین، سبزیجات، میوه ها و غلات کامل بخورید. با یک متخصص یا مشاور تغذیه صحبت کنید تا رژیمی بر اساس اهداف خود دریافت کنید. فراموش نکنید که کاهش وزن به هیچ وجه نیاز به محدود کردن کالری ها ندارد بنابراین در برنامه غذایی روزانه خود پایین تر از 1200 کالری نداشته باشید.

پیلاتس یک ورزش کم شدت و تاثیر گذار است و با قدرت بخشیدن به عضلات می تواند به ریکاوری از درد و دیگر مصدومیت ها کمک کند. اگر هدف تان لاغر شدن و رسیدن به اندام ایده آل است، پیلاتس را وارد برنامه خود کنید.  زمانی بهترین نتیجه را از پیلاتس دریافت خواهید کرد که رژیم غذایی سالمی هم داشته باشید. همیشه پیش از شروع یک برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha