تنها ٥ درصد مردم مشتری گوشت منجمدندقیمت مرغ دوباره پر کشید. آن‌گونه که رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی به «شهروند» می‌گوید: «قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار دیروز به ١٣‌هزار و ٨٠٠ تومان رسید که طی ٣٠‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است.» به گفته او، اوایل امسال که قیمت مرغ به‌طور وحشتناکی بالا رفته بود، هر کیلو مرغ گرم در واحدهای تولیدی به قیمت ٨‌هزار تومان فروخته می‌شد.

رکورد ٣٠ساله قیمت مرغ شکست!

سلامت نیوز: تنها ٥ درصد مردم مشتری گوشت منجمدندقیمت مرغ دوباره پر کشید. آن‌گونه که رئیس اتحادیه فروشندگان  مرغ  و ماهی می‌گوید: «قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار دیروز به ١٣‌هزار و ٨٠٠ تومان رسید که طی ٣٠‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است.» به گفته او، اوایل امسال که قیمت مرغ به‌طور وحشتناکی بالا رفته بود، هر کیلو مرغ گرم در واحدهای تولیدی به قیمت ٨‌هزار تومان فروخته می‌شد.


کاهش ٣٠‌درصدی تولید و بازار داغ سودجویی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،یوسف‌خانی که دلیل نجومی‌شدن قیمت‌ها را کاهش ٣٠‌درصدی تولید و البته سودجویی برخی از تولیدکنندگان از کمبود در بازار می‌داند، ادامه داد: «درحال حاضر تولید هر کیلوگرم مرغ گرم برای تولید‌کننده ٦‌هزار تا ٦‌هزار و ٦٠٠ تومان آب می‌خورد که اگر قرار باشد سود ٥٠٠ تومانی برای هر کیلوی آن در  واحدهای تولیدی درنظر گیریم، مرغ در واحدهای خرده‌فروشی هم‌اکنون باید ١٠‌هزار و ٨٠٠ تا ١١‌هزار تومان به فروش برسد.»


این گفته اما در شرایطی مطرح می‌شود که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در واحدهای خرده‌فروشی از مرز ١٣‌هزار تومان عبور کرد. حال آن‌که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت رسمی هر کیلوگرم مرغ را حدود ١٠‌هزار و ٤٠٠ تومان اعلام کرده و معتقد است؛ «فروش بالاتر از این نرخ به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.»
حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۸‌هزار و ۹۰۰ تومان در بازار خبر می‌دهد.


قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۱۳هزار تومان رسید
قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ به قیمت پخش به ۱۲هزار تومان و در خرده‌فروشی به ۱۳هزار تومان رسید. براساس اعلام اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم استعلامی کشتارگاه‌های تهران  ١١٨٠٠ تومان، پخش ١٢٠٠٠ تومان، خرده‌فروشی ١٣هزار تومان، خرده‌فروشی مرغ شمال ١٢٤٠٠ تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ١١٣٠٠ تومان است. قیمت هر کیلوگرم سینه مرغ با کتف ٢٠هزار تومان، سینه بدون کتف ٢١هزار تومان، فیله ٢٣هزار تومان و مرغ بدون آنتی‌بیوتیک ١٣٩٥٠ است.


۸۹۰۰ تومان فروش مرغ منجمد
توزیع مرغ منجمد به قیمت ٨٩٠٠ تومان آغاز شد. حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درحالی دیروز این خبر را اعلام کرده که رئیس اتحادیه مرغ و ماهی معتقد است که دولت اگر می‌خواهد کمکی به تعدیل قیمت‌ها کند، باید عرضه مرغ گرم را در دستور کار قرار دهد. یوسف‌خانی با اشاره به این نکته که ٩٥‌درصد مردم از مرغ گرم استفاده می‌کنند، ادامه داد: «عرضه مرغ منجمد تاثیری از کاهش قیمت‌ها نداشته است و درشرایط فعلی برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده مردم باید دست از خرید بردارند.»


رشد ٤٤‌درصدی  قیمت مرغ در یک‌سال
تازه‌ترین گزارش رسمی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی کالاهای اساسی مردم نشان می‌دهد که در هفته منتهی به شانزدهم آذرماه‌ سال‌جاری نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل قیمت هر کیلوگرم مرغ رشد ٤٤,١‌درصدی را تجربه کرده است؛ البته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام معتقد است که  مقایسه قیمت مرغ در شرایط کنونی با پارسال در همین زمان، اشتباه است. به گفته او، پارسال برای این‌که تولیدکنندگان مرغ آسیب نبینند، ٤٨‌هزار تن مرغ را خریداری کردیم. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنین از افزایش ٢٥ تا ٣٠‌درصدی حجم واردات نهاده‌ها به کشور خبر داد و افزود:   «حجم موجودی نهاده‌ها در بنادر و انبارها به میزان کافی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha