رئیس مرکز اورژانس تهران از برگزاری کمپین اهدای خون در روز ۲۸ آذر ماه خبر داد و بر لزوم فرهنگ‌سازی در امر اهدای خون تاکید کرد.

کمپین اورژانس تهران برای "اهدای خون"

سلامت نیوز:رئیس مرکز اورژانس تهران از برگزاری کمپین اهدای خون در روز ۲۸ آذر ماه خبر داد و بر لزوم فرهنگ‌سازی در امر اهدای خون تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر پیمان صابریان، با اشاره به اینکه اهدای خون باید در جامعه ما فرهنگ‌سازی، و زمینه‌های این فرهنگ سازی نیز فراهم شود، گفت: اهدای خون کمک بسیار زیادی به بیماران و بیمارستان‌ها است؛ چراکه بیمارانی داریم که باید به صورت مرتب خون تزریق کنند و در واقع مصرف خون در بیمارستان‌ها بالاست؛ به طوری که بیماران در اتاق عمل، مصدومان در زمان انتقال به بیمارستان، بیمارانی که به صورت طولانی مدت بستری هستند و به فرآورده‌های خونی نیاز دارند و ... همگی نیازمند تزریق خون هستند.

وی ادامه داد: در مواردی که در بیمارستان نیاز به تزریق گروه خونی غیرمتداول داریم، ممکن است خون به میزان کافی در دسترس نباشد، همین مسئله نشان می‌دهد که باید فرهنگ اهدای خون را در جامعه تقویت و نیاز خود را در این زمینه برطرف کنیم.

صابریان درباره پاسخ به این سوال که هر فرد ماهانه چند مرتبه می‌تواند اهدای خون داشته باشد؟ گفت: به طور تقریبی اگر هر فرد هر دو ماه یک بار خون اهدا کند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در حوادثی مثل زلزله شاهدیم که افراد به صورت جمعی خون اهدا می‌کنند، افزود: اما اتفاق خوبی است اگر بتوانیم اهدای خون را فرهنگ‌سازی کنیم تا هر فرد به صورت منظم خون اهدا کند و این امر  با پا پیش گذاشتن توسط ارگان‌های دولتی  محقق می‌شود. همچنین باید به مردم اطلاع رسانی شود که خون اهدا شده چگونه و در چه راهی مصرف می‌شود، زیرا بعضی از افراد اینطور احساس می‌کنند که این خون باقی مانده و بعد از مدتی دور ریخته می‌شود، اما در واقع اینطور نیست و خون اهدا شده در موقعیت و شرایط مختلف استفاده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته کارکنان سازمان اورژانس کشور به صورت داوطلبانه در این کمپین، خون اهدا کردند که جمعا بیش از ۱۰۰۰ واحد شد و امیدواریم امسال این تعداد افزایش یابد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناصرغلامی هوجقان ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 0
    من حامی اهدای خون هستم