چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 260676

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد سندرم خستگی مزمن می‌تواند از یک سیستم ایمنی "بیش‌فعال" ناشی شود.

تاثیر سیستم ایمنی بیش‌فعال بر سندرم خستگی مزمن

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد سندرم خستگی مزمن می‌تواند از یک سیستم ایمنی "بیش‌فعال" ناشی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سندرم خستگی مزمن که باعث می‌شود فرد دچار احساس خستگی مفرط شود می‌تواند از سیستم ایمنی بیش فعال ناشی شود.

پزشکان انگلیسی اظهار داشتند: واکنش ایمنی مفرط عامل خستگی‌های طولانی مدت به حساب می‌آید و می‌تواند توضیح دهنده چگونگی شروع فرآیند این بیماری باشد.

به گفته متخصصان انگلیسی، این مطالعه اولین تحقیقی است که به بررسی نقش سیستم ایمنی در ابتلا به سندرم خستگی مزمن پرداخته‌ است. همچنین در بیشتر مبتلایان به این سندرم مشاهده می‌شود که این بیماران در مراحل اولیه شروع این عارضه به نوعی عفونت از جمله سرماخوردگی و دیگر عفونت‌های ویروسی مبتلا بوده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۵۰ هزار نفر از مردم انگلیس و ۱۷ میلیون نفر از مردم سراسر جهان به عارضه سندرم خستگی مزمن مبتلا هستند. همچنین طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا تقریبا ۸۳۶ هزار تا ۲.۵ میلیون نفر از مردم این کشور به این سندرم دچار هستند.

متخصصان به منظور مشخص شدن این رابطه بررسی‌هایی را روی روش درمانی عفونت مزمن هپاتیت C موسوم به "اینترفرون آلفا" انجام دادند زیرا این شیوه درمان می‌تواند موجب خستگی مزمن در برخی از بیماران شود. همچنین روش درمان با اینترفرون آلفا همچون عفونت‌های شدید بر سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد.

متخصصان به ارزیابی فعالیت سیستم ایمنی و خستگی در ۵۵ بیماری که درمان هپاتیت C را دریافت کردند، پرداختند. همچنین این بیماران قبل و بعد از فرآیند درمان و در مدت زمان انجام آن تحت کنترل قرار گرفتند. از میان این افراد ۱۸ بیمار یعنی حدود یک سوم از آنان به عارضه خستگی ممتد دچار شدند که احساس خستگی در آنان شش ماه بعد از درمان نیز ادامه داشته است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، همچنین مشاهده شد در بیمارانی که خستگی ممتد را تجربه کرده‌اند واکنش سیستم ایمنی بیشتر بوده‌ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha