اگرچه زمستان تقریبا آمده است اما جای تعجب ندارد که بسیاری از ما آمادگی استقبال از آن را نداریم و در صورت این آمادگی می توانیم زندگی امن و سالمی را همراه با کاهش درجه هوا در پیش رو داشته باشیم.

سالم ترین پیشنهادها برای زندگی ایمن و سالم در سرما

سلامت نیوز:اگرچه زمستان تقریبا آمده است اما جای تعجب ندارد که بسیاری از ما آمادگی استقبال از آن را نداریم و در صورت این آمادگی می توانیم زندگی امن و سالمی را همراه با کاهش درجه هوا در پیش رو داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیو به نقل از  آوای سلامت ، برای هرچه ایمن تر زندگی کردن در روزهای سرد سال، برخی نکات ایمنی را یادآوری کرده است:

اقدامات خانگی

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا،سیستم های گرمایشی خود را بررسی کنید و این که آیا این سیستم ها توسط سرویس کار حرفه ای نصب شده اند، درست کار می کنند، و دارای تهویه هستند. بازرسی شومینه از نظر تمیز بودن آن و بررسی دودکش ها ضروری است. تمام وسایل گازسوز باید دارای یک دودکش مستقل و منتهی به فضای بیرون باشد. مطمئن باشید که یک منبع امن حرارت متناوب و سوخت جایگزین در دسترس است. مطمئن باشید که در شرایط اضطراری از گاز مونوکسید کربن  ناشی از وسایل گاز سوز می توانید جلوگیری کنید. نصب یک آشکار ساز گاز مونوکسید کربن ضروری است چون این گاز بی رنگ و بی بو بوده و قدرت آن مرگ آور است. بدانید که علائم مسمومیت با این گاز شامل سردرد، تهوع، و گیجی است.

برای سوار شدن به ماشین: ماشین خود را برای استفاده از آن در آب و هوای سرد به طور کامل بررسی کنید.

از سالم بودن سیستم های فنی خودرو به ویژه سیستم گرمایی و برف پاک کن ها اطمینان حاصل کنید. به همراه داشتن وسایل ایمنی و نقشه محل و همین طور شماره مراکز ضروری می تواند مفید باشد. قبل از مسافرت در زمستان حتما یک بار به طور آزمایشی هم که شده، چرخ های ماشین خود را چک کنید. داشتن لاستیک اضافه به همراهتان بسیار ضروری است. به همراه داشتن قطب نما و نقشه، چراغ قوه، رادیو، باتری اضافی، جعبه کمک های اولیه، کیسه های پلاستیکی، آب و غذا، پتو، کیسه شن و ماسه، کابل تقویت کننده، ضروری است.

قبل از برنامه ریزی برای سفر باید در مورد شرایط آب و هوایی پیش بینی های کامل داشته باشید.

تجهیز در مواقع اضطراری

برای شرایط اضطراری باید به طور کامل آماده باشید. در اختیار داشتن مواد غذایی که نیاز به گرم کردن ندارند ضروری است. اطمینان حاصل کنید که تلفن همراهتان کاملا شارژ دارد. یک جعبه اضطراری شامل باطری، چراغ قوه، رادیو، نیازهای ضروری کودک به همراه داشته باشید. نحوه ترمز کردن در زمین های خیس و یخ زده را باید از قبل فراگرفته باشد. در صورتی که قفل اتومبیل یخ زده باشد، از حرارت فندک یا کبریت برای باز کردن آن استفاده کنید. میدان دید خود را بررسی کنید. در زمستان ضروری است که تیغه برف پاک کن ماشین را عوض کنید. مطمئن باشید که دریچه های گرم کن شیشه به درستی کار می کند. آرام رانندگی کنید و برای این کار صبر و حوصله داشته باشید.

چراغ‌های جلویی را باید در طول روز هم روشن گذاشت. برخی شرکت‌ های بیمه در اروپا از پرداخت خسارت تصادفات در صورتی که راننده این چراغ‌ ها را روشن نکرده باشد، خودداری می‌ کنند. اما این چراغ‌ ها را نباید هیچگاه در هوای مه‌آلود روشن کرد، چون قطرات آب باعث انعکاس شدید نور روشن شده و محدوده دید را بدتر می‌ کند.

عابران پیاده، موتور سوارها و دوچرخه ‌سوارها بهتر است لباس‌‌ های روشن دارای شب‌ رنگ بپوشند.

اقدمات احتیاطی برای خارج از خانه

بسیاری از مردم وقت خود را در زمستان خارج از خانه می گذرانند و علاوه بر مسافرت، اقدام به ورزش های زمستانی می کنند. فعالیت در فضای باز می تواند برخی خطرات ایمنی را به همراه داشته باشد. اما شما می توانید با رعایت برخی موارد، برای این خطرات آماده باشید.

پوشیدن لباس مناسب در فضای باز ضروری است. بهتر است لباس ها را به صورت لایه ای بپوشید تا با شروع عرق ریزی و افزایش دمای بدن بتوانید چند لایه از آن را بر دارید و در صورت نیاز دوباره آن ها را بپوشید.

برای تکه های یخ زده زمین شن و ماسه به همراه داشته باشید. از میزان سرمای بیرون آگاه باشید. کیت های اضطراری را برای خطرات احتمالی به همراه داشته باشید.

اگر زمین لغزنده است یا به کوهنوردی می روید، کفش هایی را استفاده کنید که با آنها نلغزید. اگر ورزش های زمستانی مانند اسکی انجام می دهید، از کلاه مخصوص استفاده کنید. برای محافظت از چشم ها، در مقابل درخشش برف و یخ از عینک های آفتابی استفاده کنید. اگر هوا تاریک است، از لباس های منعکس کننده نور استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را در هوای سرد فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha