سلامت نیوز :محمد علی چراغی، مشاور وزیر بهداشت در امور پرستاری با حكم وزیر بهداشت به عنوان قائم مقام وزیر در امور پرستاری منصوب شد.

به گزارش  فارس، مرضیه وحید دستجردی این خبر را در حین سخنرانی خود در مراسم روز پرستار كه عصر امروز در تالار وزارت كشور برگزار شد، اعلام كرد.

پیش از این محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری در مراسم روز پرستار سال گذشته كه در همین سالن برگزار شده بود، از وزیر بهداشت خواسته بود كه برای ارتقای جایگاه پرستاران در سیاستگذاری و مدیریت نظام سلامت شخصی را به عنوان قائم مقام وزیر در امور پرستاری منصوب كند.

البته در همین مراسم، غضنفر میرزابیگی، رئیس كل سازمان نظام پرستاری در سخنرانی خود در حضور اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر رئیس جمهوری كه در این مراسم حضور داشت، از مسئولان دولت خواست تا معاونت پرستاری را هم در وزارت بهداشت و هم در وزارت رفاه ایجاد كند تا امكان پیگیری سریعتر و مطلوبتر مطالبات پرستاران میسر شود. همچنین نماینده جامعه پرستاری در شورای عالی بیمه و شورای عالی سلامت باشد.

اسفندیار رحیم مشائی نیز بعد از وی در سخنرانی خود گفت: تعداد معاونت‌های وزارتخانه‌ها قانون مصوب مجلس دارد و در اختیار دولت نیست كه یك معاونت جدید ایجاد كنند، اگر بخواهیم معاونت پرستاری ایجاد كنیم باید یك معاونت را كم كنیم كه كار سختی است اما در مورد حضور نماینده پرستاران در شورای عالی بیمه و شورای عالی سلامت، پیشنهاد منطقی است كه آن را در دولت پیگیری می كنیم.

وی افزود: البته برای جبران این مسئله در وزارت بهداشت سال گذشته رئیس جمهوری دستور ایجاد پست قائم مقامی وزارت بهداشت را داد كه دو روز پیش وزیر بهداشت طی حكمی قائم مقام وزیر در امور پرستاری را منصوب كرد.

محمد علی چراغی طی یك سال گذشته مشاور وزیر در امور پرستاری و رئیس دفتر پرستاری وزارت بهداشت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha