سلامت نیوز :مشاور وزیر بهداشت در امر سلامت گفت: عدم تشكیل شورای عالی بیمه تعیین تعرفه‌های پزشكی را عقب انداخته است لذا این شورا باید هر چه سریعتر تشكیل شود.

سیدمحمود طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه اگر محل كسب درآمد بیمارستانها ضربه ببیند اداره آنها دچار اختلال خواهد شد اظهار داشت: بیمارستان یك سازمان درمانی است كه باید تعادل اقتصادی آن متناسب باشد.

وی افزود: بطور كلی بحث درآمد پزشكان با درآمد بیمارستانها متفاوت است و هیچ ارتباطی با هم ندارند و همانطور كه در بخش دولتی درصدی از درآمد پزشكان به بیمارستان اختصاص دارد در بخش خصوصی هم درصدی از این درآمد به بیمارستان می‌رسد و این موضوع ربطی به سهامدار بودن و نبودن فرد ندارد.

طباطبایی تصریح كرد: وقتی تعرفه‌ها ناقص است در نتیجه محل درآمد بیمارستانها نیز دچار اختلاف می‌شود لذا باید بطور جدی در این زمینه فكر شود.

وی اضافه كرد: هزینه‌های بیمارستانها بسیار شفاف است و اگر تعرفه‌ها به صورت واقعی اعلام نشود و قیمت تمام شده هزینه‌ها به علاوه سود سرمایه آنها مشخص نشود بیمارستانها در اداره خود با مشكل روبرو خواهند شد.

مشاور وزیر بهداشت در امر سلامت خاطرنشان كرد: مشكل تعیین تعرفه در وزارت رفاه است كه باید شورای عالی بیمه تشكیل شود و این شورا هم طبق قانون برنامه چهارم و پنجم تشكیلاتی و ترتیب اعضایی دارد كه تكلیف اعضای آن هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha