جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 260744

محققان انگلیسی دریافتند تمرینات ورزشی اثری مشابه داروهای کاهش فشار خون دارند.

تمرینات ورزشی موجب کاهش فشار خون می شود

سلامت نیوز:  محققان انگلیسی دریافتند تمرینات ورزشی اثری مشابه داروهای کاهش فشار خون دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، در این تحقیقات اطلاعات مربوط به 194 آزمایش بالینی درمان فشارخون با استفاده از دارو و 197 مورد درمان فشار خون با استفاده از رژیم غذایی و تمرینات ورزشی گردآوری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این اطلاعات با تمرکز بر تاثیر دارو و تمرینات ورزشی بر کاهش فشار خون سیستولیک که بالاترین میزان فشار ثبت شده در رگ ها به ازای هر ضربان قلب است، مورد بررسی قرار گرفتند.
در ابتدای امر نتایج بررسی ها نشان می داد که دارودرمانی اثری بهتر از تمرینات ورزشی دارد، اما زمانی که محققان دامنه تحقیق را به افرادی که مبتلا به فشار خون بودند، محدود کردند، مشخص شد تاثیر تمرینات ورزشی و دارودرمانی بر کاهش فشار خون بیماران، یکسان است.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی و بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه British Journal of Sports Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha