شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 26079
سلامت نیوز :مدیر ارشد اجرایی شورای بین‌المللی پرستاری گفت: ایران در مدت كوتاهی دستاوردهای خوبی در زمینه پرستاری داشته است كه این مساله از مدیریت خوب، همكاری نزدیك با دولت و از همه مهمتر تلاش پرستاران نشات می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دیوید بنتون در مراسم بزرگداشت روز پرستار افزود: مراقبت از پرستار، مراقبت از جامعه است بنابراین باید بین پرستاران و دولت همكاری و نزدیكی وجود داشته باشد تا بتوانند راهكارهایی را برای ارتقای كیفیت پرستاری پیدا كنند.

وی افزود: آموزش و شرایط فعالیت كردن بسیار مهم است ولی همكاری با جامعه مهمتر است و در صورت شكل‌گیری این همكاری ایران در آینده می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا كند.

مدیر ارشد اجرایی شورای بین‌المللی پرستاری تاكید كرد: كاهش شكاف‌ها و دستیابی به عدالت موضوع بسیار مهمی برای پرستاران و مردم جامعه است. در دنیا بار بیماری‌ها به طور عادلانه تقسیم‌بندی نشده است و از این لحاظ شكاف‌های عمیقی بین كشورها وجود دارد در این شرایط نقش پرستاران در روند بهبود بیماران اهمیت پیدا می‌كند.

در ادامه این مراسم دكتر فریبا الدرازی مشاور پرستاری سازمان بهداشت جهانی در منطقه امرو اظهار كرد: پرستاری و مامایی در ایران نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت كرده است علاوه بر آن تعداد دانشكده‌های پرستاری در ایران افزایش پیدا كرده و كیفیت آموزش پرستاری ارتقاء یافته است.

وی در پایان گفت: با توجه به توسعه برنامه پزشك خانواده در ایران، پرستاران خانواده وظیفه بسیار مهم و كلیدی را می‌توانند ایفا كنند و در دستیابی به اهداف توسعه سلامت نقش مهمی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha