سلامت نیوز :دانشمندان علوم پزشكی در آمریكا امیدوار هستند كه به زودی با كمك یك تست خون ساده بتوانند سرطان ریه در افراد غیرسیگاری را تشخیص دهند.

به گزارش ایسنا، این دانشمندان می‌گویند یك تحقیق ابتدایی نشان می‌دهد كه این تست خون به زودی می‌تواند به عنوان یك ابزار جدید تشخیص سرطان ریه در اختیار پزشكان قرار بگیرد.

آمارها نشان می‌دهد یك نفر از هر چهار بیمار مبتلا به سرطان ریه هرگز در طول عمر خود سیگار نكشیده‌اند.

سرطان‌ ریه‌ ناشی از رشد بافت‌ بدخیم‌ در ریه‌ها است‌. این‌ بیماری‌ لوله‌های‌ نایژه‌ای‌ و ریه‌ها را درگیر می‌سازد. سرطان‌ ریه‌ به‌ حنجره‌، كبد، مغز، استخوان‌ها و كلیه‌ها گسترش‌ یافته‌ و بزرگسالان‌ از هر دو جنس‌ را مبتلا می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرطان‌ ریه‌ شایع‌ترین‌ عامل‌ مرگ‌ ناشی‌ از سرطان‌ بوده‌ و نرخ موارد ابتلا به آن هچنان روبه افزایش است‌.

دكتر ادوارد اس كیم رئیس بخش اونكولوژی پزشكی سر و گردن در مركز سرطان اندرسون دانشگاه تگزاس دراین باره خاطرنشان كرد: مطالعه روی این تست خون جدید در مقیاس كوچك انجام شده و به همین خاطر باید بیشتر تحت بررسی قرار بگیرد و تا تایید قطعی این روش احیتاط‌ های لازم صورت گیرد. علایم‌ شایع‌ سرطان ریه شامل سرفه‌ مقاوم، خلط‌، ‌خس‌خس‌ و درد سینه‌، خستگی‌ و ضعف‌، كاهش‌ وزن‌، درد شانه‌، بازو یا استخوان‌ها هستند.

این یافته در نشست سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریكا در نیواورلئان ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha