سلامت نیوز :آمارها نشان می‌دهد كه حدود 12 میلیون كودك آمریكایی به آلرژی‌های غذایی مبتلا هستند.

به گزارش ایسنا، پزشكان تاكید دارند كه پرهیز از خوردن غذاهای مشكل‌زا در این كودكان كار دشواری است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دكتر ماتیو گرین‌هاوت مشاور پزشكی انجمن كودكان مبتلا به آلرژی غذایی و متخصص آلرژی اطفال در تحقیقات خود دریافته‌ است كه واكنش‌های آلرژیك اغلب در فصل مدارس بروز می‌كنند و می‌توانند تشدید شوند. یكی از مواد غذایی كه می‌تواند در مدارس توزیع شود و آلرژی‌زا باشد بادام زمینی است كه باید مصرف آن در كودكانی كه مستعد واكنش‌های آلرژیك هستند، كنترل شود.

آلرژی‌ غذایی‌ عبارت‌ از واكنش‌ بیش‌ از اندازه دستگاه‌ ایمنی‌ به‌ برخی‌ غذاها یا موادی‌ است كه‌ معمولا بی‌خطر هستند. این‌ واكنش‌های‌ نامطلوب‌ ممكن‌ است‌ ارثی‌ یا ناشی‌ از یك‌ نقص‌ اكتسابی‌ بیوشیمیایی‌ باشند. علایم‌ ممكن‌ است‌ در عرض‌ چند دقیقه‌ یا دو ساعت‌ پس‌ از خوردن‌ غذای آلرژی‌زا‌ بروز كنند.

مطالعات دكتر گرین‌هاوت نشان می‌دهد كه اكثر واكنش‌های كشنده آلرژیك در بین نوجوانان و افراد بالغ كم سن و سال بروز می‌كند.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر شیوع حساسیت نسبت به مواد غذایی بیشتر شده است. آلرژی نسبت به مواد غذایی نه تنها موجب ناراحتی و مشکلات تنفسی، پوستی و گوارشی می‌شود، بلكه طبق گزارش‌های علمی که اخیرا منتشر شده، ممکن است باعث بیماری‌های کلیه، افزایش فشارخون، سردرد از نوع میگرن، افسردگی یا اضطراب و شب‌ادراری شود.

آلرژی غذایی تنها یکی از علل متعدد تحمل نکردن بعضی غذاها و بروز ناراحتی است. مسمومیت‌های غذایی، حساسیت نسبت به مواد مجاز افزودنی به مواد غذایی، کمبود بعضی از آنزیم‌ها مانند لاکتوز در بعضی افراد یا واکنش‌های روانی نسبت به بعضی از غذاها، علل دیگر آن هستند. در مجموع آلرژی غذایی چندان شایع نیست و میزان شیوع آن در جوامع مختلف متفاوت است. ولی معمولا در بین افرادی که به طور ذاتی استعداد ابتلای به آلرژی دارند، بیشتر مشاهده می‌شود. بنابراین این گونه افراد معمولا علایمی از آلرژی‌های دیگر مثل آلرژی بینی، کهیر یا آسم را نیز بروز می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha