رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: توجه به ارائه خدمات مناسب در زمینه تغذیه باعث کوتاه شدن زمان ماندگاری بیمار در بیمارستان به دلیل تسهیل پروسه درمان و کوتاه شدن دوران نقاهت می‌شود و به این ترتیب موجب صرفه اقتصادی چشمگیری در میان مدت و درازمدت برای بیمارستان‌ها و در نهایت دولت می‌شود.

ضرورت حضور کارشناسان بالینی تغذیه در بیمارستان‌ها

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: توجه به ارائه خدمات مناسب در زمینه تغذیه باعث کوتاه شدن زمان ماندگاری بیمار در بیمارستان به دلیل تسهیل پروسه درمان و کوتاه شدن دوران نقاهت می‌شود و به این ترتیب موجب صرفه اقتصادی چشمگیری در میان مدت و درازمدت برای بیمارستان‌ها و در نهایت دولت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر مهدی شادنوش در جلسه هم اندیشی کارشناسان تغذیه بالینی دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور که با هدف همسوسازی فعالیت‌ها و به روزرسانی برنامه‌ها و ارتقای کیفیت خدمات برگزار شد، ضمن تبیین سیاست‌های کلی و برنامه‌های راهبردی وزارت بهداشت در بحث تغذیه بالینی، بر لزوم و اهمیت استقرار ساختار جدید تشکیلاتی تغذیه بالینی در دفتر مدیریت درمان بیماری‌ها  تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است که کارشناسان بالینی تغذیه در بیمارستان‌ها مشارکت فعال داشته و در زمینه درمان و ارائه مشاوره به بیماران و نظارت بر خدمات غذایی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: توجه به ارائه خدمات مناسب در زمینه تغذیه باعث کوتاه شدن زمان ماندگاری بیمار در بیمارستان به دلیل تسهیل پروسه درمان و کوتاه شدن دوران نقاهت می‌شود و به این ترتیب موجب صرفه اقتصادی چشمگیری در میان مدت و درازمدت برای بیمارستان‌ها و در نهایت دولت می‌شود. ارتقای کمی و کیفی خدمات تغذیه و رژیم درمانی کشور از طریق مشارکت در فرآیند بهبود مداخلات تخصصی و تعامل بیشتر با مدیریت بیمارستان و سایر اعضای تیم درمان میسر خواهد شد و این مسیر و فرآیند در حال اصلاح است.

بنابر اعلام وبدا، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی و شرکت فعال کارشناسان با تجربه در این کار گروه‌ها، گفت: برای ارتقای برنامه‌های تغذیه بالینی، در حال استانداردسازی خدمات و نهایی کردن پروتکل‌ها هستیم تا مشکلات و موانع اجرایی موجود را بهبود بخشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha