شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 26089
سلامت نیوز :وزیر بهداشت با بیان اینكه تكلیف تعرفه‌های درمان بخش خصوصی مشخص شده است، گفت: با مشخص شدن تكلیف بودجه 90 وضعیت تعرفه‌های درمانی نیز مشخص‌تر خواهد شد.

دكتر مرضیه وحید دستجردی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بودجه وزارت بهداشت و تخصیص‌های صورت گرفته به این وزارتخانه در سال گذشته گفت: تخصیص‌های صورت گرفته به بخش ستادی وزارت بهداشت در سال گذشته صددرصد نبود و حدود 80 تا 84 درصد تخصیص به ستاد وزارت بهداشت صورت گرفت.

وی با اشاره به یارانه بیماران صعب العلاج و دارو در سال گذشته ادامه داد: تخصیص‌های صورت گرفته به این بخش‌ها در سال گذشته صددرصد نبود و حدود 80 و 84 درصد بود. به این ترتیب، شاید در این زمینه كسری‌هایی داشته باشیم كه برای تحقق این كسری‌ها پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

دستجردی گفت: یارانه بیماران خاص در سال گذشته 60 میلیارد تومان بود كه تنها 38 میلیارد آن تخصیص داده شد. در بخش دارو نیز حدود 50 میلیارد تومان یارانه دارو پرداخت نشد كه این موضوع‌ها را پیگیری می‌كنیم.

به گفته وزیر بهداشت، بخش‌های خارج از شمول وزارت بهداشت همانند سازمان انتقال خون و انستیتو پاستور نیز مقداری كسری بودجه دارند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری كرد در بودجه امسال وزارت بهداشت، برنامه‌های این وزارتخانه برای جامعه مدنظر قرار گیرد.

وزیر بهداشت همچنین درباره تعرفه‌های درمانی سال 90 به خبرنگار ایسنا گفت: اقدامات زیربنایی برای تعرفه‌های سلامت در بخش خصوصی و دولتی انجام شده است در این راستا كتاب K جدید طراحی و به این ترتیب تكلیف تعرفه‌های درمان بخش خصوصی مشخص شده است. شورای عالی بیمه نیز باید نظر خود را در مورد كتاب تعرفه‌ها اعلام كند.

وی افزود: با توجه به آن كه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در نرخ‌های خدمات بهداشتی درمانی تاثیر می‌گذارد برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است و خدمت رییس جمهور و هیات دولت این موضوع را اعلام می‌كنم. چرا كه از نظر حامل‌های انرژی افزایش داریم كه حتما در خدمات بخش دولتی تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: با مشخص شدن تكلیف بودجه امسال وضعیت تعرفه‌های درمانی نیز مشخص‌تر خواهد شد، اما در مجموع پیشنهادات وزارت بهداشت در این زمینه ارائه شده است.

دستجردی همچنین درباره بررسی‌های صورت گرفته در زمینه تاثیر قانون هدفمندی یارانه‌ها در هزینه‌های درمانی، گفت: هدف دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صرف این هزینه‌ها در بخش‌هایی مانند حوزه سلامت و سلامت جامعه است. گزارش وزارت بهداشت در این زمینه آماده شده است و به رییس جمهور و دولت ارایه می‌شود.

وزیر بهداشت درباره برنامه‌های این وزارتخانه درسال جهاد اقتصادی به ایسنا گفت: وزارت بهداشت برنامه‌های مفصلی را در سال جهاد اقتصادی دارد كه این برنامه‌ها را طی نشستی خبری به اطلاع رسانه‌ها و مردم می‌رسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha