در تحقیقی که اخیرا انجام شد محققان متوجه شدند که یک ویروس معمولی که باعث ایجاد علائم خفیف در بزرگسالان می شود، ممکن است منجر به نقایص قلبی در جنین شود.نوع خاصی از ویروس با سقط جنین در اوایل بارداری مرتبط است. شکل دیگری ویروس باعث بیماری های دست، پا و دهان در جنین می شود.

یک ویروس معمولی در بزرگسالان ممکن است برای جنین مشکلات قلبی ایجاد کند

سلامت نیوز: در تحقیقی که اخیرا انجام شد محققان متوجه شدند که یک ویروس معمولی که باعث ایجاد علائم خفیف در بزرگسالان می شود، ممکن است منجر به نقایص قلبی در جنین شود.نوع خاصی از ویروس با سقط جنین در اوایل بارداری مرتبط است. شکل دیگری ویروس باعث بیماری های دست، پا و دهان در جنین می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، عفونت Coxsackievirus B در زنان باردار ممکن است با نقص قلب در جنین مرتبط باشد. از آنجایی که این یک ویروس رایج و شناخته شده است در بزرگسالان علائم معمولا خفیفی دارد، اما در موارد نادر عفونت با علائم شدیدتر است وبا التهاب عضلات قلب مرتبط است.

شایع ترین نقص ایجاد شده توسط این ویروس در جنین نوعی نقص جداره بطنی است که یکی از رایج ترین انواع آن است و توسط سوراخ در سپتوم مشخص می شود – دیوار که سمت چپ قلب را از سمت راست جدا می کند. سپتوم از مخلوط شدن خون تصفیه شده با خونی که تصفیه نشده است جلوگیری می کند، اما اگر سوراخ به اندازه کافی بزرگ باشد، این دو نوع خون با هم ترکیب می شوند و ممکن است در بدن به مقدار کافی خون تصفیه شده نباشد.

البته زمانبندی عفونت نیز بسیار مهم است و خطر ابتلا به نقص های بیشترقلبی در ابتدای زمان بارداری بیشتر است.

به دلیل اینکه ویروس گاهی عفونت های قلب را در کودکان و بزرگسالان ایجاد می کند و گیرنده هایی که ویروس نیاز دارد در قلب جنین وجود دارد این ویروس می تواند در بیماری های قلبی مادرزادی دخیل باشد.

از انجایی که این عفونت از طریق مواد غذایی آلوده منتقل می شود به زنان باردار توصیه می شود که دست ها را قبل از خوردن غذا بشویند و فقط کمی بیشتر بهداشت را رعایت کنند.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha