یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 260911

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که بارش بارندگی در تهران می‌تواند تا حدی چالش‌های موجود در حوزه تامین منابع آب را حل کند، گفت: موضوع مهم بارش برف است چراکه اگر در تهران شاهد بارش برف باشیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اما اگر برف نبارد، با مشکلاتی در این حوزه مواجه خواهیم بود.

اگر در تهران برف نبارد...

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که بارش بارندگی در تهران می‌تواند تا حدی چالش‌های موجود در حوزه تامین منابع آب را حل کند، گفت: موضوع مهم بارش برف است چراکه اگر در تهران شاهد بارش برف باشیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اما اگر برف نبارد، با مشکلاتی در این حوزه مواجه خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدرضا بختیاری با بیان این‌که برای مشخص شدن این موضوع باید منتظر پایان زمستان باشیم، اظهار کرد: بدترین سناریو را برای گذر از محدودیت منابع آبی در نظر گرفته‌ایم تا اگر بارش‌ها به حد کافی نبود، بتوانیم خود را با شرایط منطبق کنیم، به‌گونه‌ای که تامین آب مشترکان با مشکلی مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به میزان بارندگی‌ها در تهران گفت: بارندگی‌ها در پاییز امسال، نسبتا مطلوب بود، به‌گونه‌ای که ۱۲۰ میلی‌متر بارندگی را شاهد بودیم که این میزان نسبت به دراز مدت ۶۵ درصد افزایش داشته است.

بختیاری با بیان این‌که تا به حال وضعیت بارندگی‌ها در تهران مطلوب بوده است، ادامه داد: علی‌رغم این‌که در مهرماه، تراز سدهای تهران ۲۵۰ میلیون مترمکعب منفی بود، اکنون ۱۷۰ میلیون مترمکعب جبران شده است، اما هم‌چنان نسبت به سال گذشته، ۸۰ میلیون مترمکعب منفی هستیم که باید برای حل این موضوع منتظر شرایط زمستان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف، بی‌شک می‌تواند تاثیر بالایی در میزان مصرف و مدیریت منابع آبی داشته باشد.

وی با بیان این‌که مصوبه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف هنوز در هیات دولت به تصویب نرسیده است، اظهار کرد: اگر این مساله مورد تصویب قرار گیرد، قطعا می‌توان بسیاری از مشکلات موجود در حوزه منابع آبی را حل کرد.

حمیدرضا جانباز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور - نیز چندی پیش گفته بود با توجه به این‌که میزان بارش‌های فعلی تنها ۲۵ درصد کل بارش‌های کل سال آبی است، نمی‌توان پیش‌بینی درباره وضعیت منابع آبی تابستان نداشت، اما باید گفت که سناریوی تعریف شده برای بهبود شرایط هم‌چون سال گذشته تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha