یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 260920

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: سالانه از پنج تا هشت هزار مورد مرگ مغزی در کشور تنها اعضای 900 نفر به افراد نیازمند اهدا می شود که نیاز است این فرهنگ در بین عموم مردم رواج یابد.

سالانه اعضای 900 مرگ مغزی اهدا می شود

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: سالانه از پنج تا هشت هزار مورد مرگ مغزی در کشور تنها اعضای 900 نفر به افراد نیازمند اهدا می شود که نیاز است این فرهنگ در بین عموم مردم رواج یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، کتایون نجفی زاده در نخستین دوره آموزشی تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی در اردبیل افزود: آمار اهدای عضو مرگ مغزی در کشور برازنده نیست و باید سازمان های مردم نهاد، خیران و رسانه ها در این راه پیشگام بوده و آن را به فرهنگ همگانی تبدیل کنند.


وی با بیان اینکه هر فرد مرگ مغزی با اهدای اعضا و نسوج خود می تواند جان یک تا هشت نفر را نجات دهد، اضافه کرد: سالانه یک هزار و 400 مورد پیوند از اهدا کننده مرگ مغزی و یک هزار و 100 مورد پیوند از اهدا کننده زنده در کشور انجام می شود.
نجفی زاده گفت: فرد دچار مرگ مغزی را نمی توان بیش از 14 روز نگه داشت زیرا پس از مرگ مغزی، مواد سمی در بدن فرد تولید و منجر به از بین رفتن اعضای بدنش می شود.
شرکت کنندگان این دوره، آموزش های لازم را در خصوص روند اهدای عضو فرا گرفتند.
برگزاری این دوره آموزشی از دوم تا ششم دی در اردبیل ادامه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha