رئیس انجمن سرطان ایران گفت: مادران ایرانی باید سفره‌های تغذیه خانواده را برای پیشگیری از بیماری سرطان به سفره‌های سنتی بازگردانند.

سلامت نیوز :رئیس انجمن سرطان ایران گفت: مادران ایرانی باید سفره‌های تغذیه خانواده را برای پیشگیری از بیماری سرطان به سفره‌های سنتی بازگردانند.

عبدالله فضلعلی زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انجمن سرطان ایران مطابق سال‌های گذشته با استفاده از رسانه‌ها سطح آگاهی مردم را برای جلوگیری از ابتلای مردم به بیماری سرطان در سال جدید نیز دنبال می‌كند.

وی افزود: ارتقا سطح آگاهی مردم در جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان از پیش فاكتورهای مهم در این زمینه به حساب می‌آید و ما نیز همانند سال 89 كه با همكاری وزارت بهداشت مسئله غربالگری زنان را اجرا كردیم و بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفت در سال 90 نیز پس از جلسات نهایی در سال جدید مصوب شد كه این برنامه‌ها را ادامه و برنامه‌های جدیدی را نیز برای پیشگیری ابتلای مردم به بیماری سرطان اجرا خواهیم كرد.

فضلعلی زاده با توجه به فرارسیدن هفته سلامت تصریح كرد: یكی از انواع سرطان كه باید آحاد جامعه در سال جدید برای پیشگیری از آن توجه ویژه كنند مبحث سرطان گوارش است كه در این راستا مردم باید روش زندگی خود به خصوص روش تغذیه خانواده‌شان را تغییر و اصلاح كنند.

رئیس انجمن سرطان ایران گفت: بیماری سرطان گوارش از جمله مسائلی به حساب می‌آید كه سازمان جهانی بهداشت نیز در این زمینه اهتمام خاصی دارد و مسائل این بیماری را به خصوص در سنین اطفال پیگیری می‌كند تا روش تغذیه افراد تغییر و اصلاح شود.

فضلعلی زاده خاطرنشان كرد: اگر روش تغذیه در اطفال اصلاح شود افراد در جوانی، میانسالی و پیری كمتر با بیماری‌های مختلف از جمله انواع سرطا‌ن‌ها مواجه می‌شوند و در این راستا توصیه اكید داریم تا همه مردم به خصوص مادران ایرانی سفره‌های تغذیه خانواده را به سفره‌های سنتی بازگردانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha