پژوهشگر طب سنتی راهکارهایی برای کاهش غلظت خون ارائه داد و گفت: مشخص شدن علت دقیق بیماری قدم اول مبارزه با آن است.

راهکارهایی برای کاهش غلظت خون

سلامت نیوز:پژوهشگر طب سنتی راهکارهایی برای کاهش غلظت خون ارائه داد و گفت: مشخص شدن علت دقیق بیماری قدم اول مبارزه با آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمهدی میرعضنفری متخصص فیزیولوژی و پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با غلظت خون و راهکارهای طب سنتی برای درمان این مسئله اظهار داشت: این موضوع باید ابتدا علت آن مشخص شود و سپس راهکار درمانی مناسب به بیمار ارائه شود و در صورتی که افزایش غلظت خون  ناشی از بیشتر شدن خلط دَم در بیمار باشد کاهش مصرف گوشت قرمز در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه افزایش خلط سودا در بدن از دیگر دلایل بالا رفتن غلظت خون است گفت:‌گاهی غلظت خون بیمار در آزمایش‌ها طبیعی بوده ولی سنگینی و چسبندگی آن هنگام گرفتن خون از سرنگ مشخص است و خون به سختی از سرهنگ بالا می‌آید که این نشان‌دهنده ویسکوزیه بالای خون است.

این پژوهشگر طب سنتی  نسبت به انجام فعالیت بدنی و مصرف به اندازه مواد غذایی جهت پیشگیری و درمان غلظت خون تأکید کرد و گفت: پرخوری و کم فعالیتی دو عامل اصلی ابتلا به غلظت خون است و اینکه در برخی از شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود که با قرص یا کپسول خاص می‌توان به صورت تضمینی این مشکل را سریع برطرف کرد،‌چندان مورد اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه امروزه برخی به اسم طب سنتی و یا طب ایرانی به این حوزه ورود می‌یابند در حالی که پزشک نیستند و هیچ دوره‌ای نگذراند‌ه‌اند،‌گفت: تنها پزشکان می‌توانند دوره‌های وزارت بهداشت را که مورد تأیید است بگذرانند بنابر این فرد باید یا متخصص طب سنتی باشد و یا این دوره‌ها را در وزارت بهداشت طی کرده باشد.

میرغضنفری گفت: برخی برای درمان غلظت خون بلافاصله حجامت یا فصد را توصیه می‌کنند در حالی که اگر این دو عامل در زمان نامناسب انجام گیرد از اتفاق خون رقیق را از بدن خارج کرده و پیش از آن باید ورزش و مصرف خوراک به اندازه در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha