سلامت نیوز :رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد، در حال حاضر میانگین مدت نجات و انتقال افراد حادثه دیده در سوانح جاده ای كشور به 7 دقیقه و 42 ثانیه كاهش یافته است.
 
ابوالحسن فقیه درگفت وگوایرنا، ‌افزود: میانگین حضور نیروهای امدادگر و نجات گر جمعیت هلال احمر برای ارایه خدمات درمانی و حمایت های پایه حیات به افراد سانحه دیده در حوادث جاده ای در دو سال گذشته بیش از 18 دقیقه بوده كه اكنون به 7 دقیقه و 42 ثانیه كاهش یافته است.
وی در عین حال اظهار داشت: سرعت بخشیدن به روند امدادرسانی در حوادث و سوانح طبیعی، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در مدیریت‌های بحران، آسیب پذیری و بازگشت پذیری واحدهای اجتماعی است.
فقیه به افزایش سرعت و استفاده از تمامی امكانات موجود برای حضور در صحنه های سوانح اشاره كرد و گفت: با برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته در این جمعیت كه به عنوان محور پاسخگویی به حوادث و سوانح محسوب می شود، سرعت انجام عملیات‌های امدادرسانی در كشور، رشد صددرصدی داشته است.
وی افزود: در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی این جمعیت در نوروز امسال، تیم های ویژه و تخصصی امداد و نجات با انجام عملیات‌های به موقع، از میان حادثه‌دیدگان ناشی از حوادث مختلف جاده‌ای و غیرجاده‌ای كشور، هشت هزار و 261 نفر از هموطنان از مرگ نجات یافته اند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر گفت: در سال جدید و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، اولویت اصلی جمعیت هلال احمر حفظ، تقویت و آمادگی نیروهای امدادگر و همچنین توان افزایی عملیاتی نیروهای نجات گر برای شركت در عملیات های موفق امدادی در داخل و خارج كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha