یک کارشناس پرستاری، نسبت به تبعات و آسیب های شیفت شبانه و اضافه کاری اجباری نیروهای پرستاری به خصوص پرستاران زن، هشدار داد و گفت: پرستاران در زندگی خود دچار مشکل می شوند.

بعد از 9 سال مجبور به ترک حرفه پرستاری شدم

سلامت نیوز: یک کارشناس پرستاری، نسبت به تبعات و آسیب های شیفت شبانه و اضافه کاری اجباری نیروهای پرستاری به خصوص پرستاران زن، هشدار داد و گفت: پرستاران در زندگی خود دچار مشکل می شوند.

به گزارش سلامت نیوز، این کارشناس پرستاری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که پرستاران به دلیل ماهیت شغلی در معرض خطرات ناشی از سبك زندگی ناسالم قرار دارند ، گفت: در مطالعات متعدد به استرس زا بودن محیط شغلی پرستاران و نقش مراقبتی آن ها ، آینده شغلی و موقعیت آنان در ساختار سازمانی توجه شده است.

وی با بیان این که پرستاران در حال حاضر با مشکلات متعددی روبرو هستند ، اظهار داشت: به دلیل این مشکلات، هیچ گونه تعادلی بین کار و زندگی آنها وجود نخواهد داشت به طوری که پرستاران حاضر به ترک کار و روی آوردن به سایر شغل ها شده و یا به دلیل وضعیت مساعد پرستاران در سایر کشورها اقدام به مهاجرت می کنند.

کارشناس پرستاری با اشاره به این که کار و خانواده مایه آرامش انسانند و اگر بین این دو تعادل برقرارنشود نشاط و شادابی و آرامش از انسان سلب خواهد شد و در چنین وضعیتی انسان دچار خسارتی جبران ناپذیر می‌شود، تصریح کرد: پرستاران بیشتر از سایر گروههای شغلی در معرض پیامدهای منفی عدم تعادل کار و خانواده هستند بنابراین توجه به مدیریت تقاضاهای کار و خانواده با هدف ارتقای سطح کیفیت زندگی پرستاران اهمیت ویژه ای می یابد از این رو طراحی برنامه ای که اجزای اصلی و مهم تعادل کار خانه و خانواده در گروه های مختلف کارکنان بیمارستان از جمله پرستاران را تعریف نماید باید در دستور کار سیاست گذاران نظام سلامت ایران قرار گیرد.

کارشناس پرستاری خاطر نشان کرد: بنده با 9 سال سابقه به دلیل مشکلات متعدد در این حرفه و عدم موافقت با درخواست های بنده برای حضوردر شیفت صبح ، پاس های شیر و برای نگه داشت زندگی شخصی مجبور به استعفا از شغل مورد علاقه خود شدم .

وی در پایان افزود: به دلیل ماهیت شغل پرستاری بیش از 80 درصد پرستاران را خانم ها تشکیل می دهند و مشکلات خانم ها در شیفت ها بیشتر از آقایان است زیرا شیفت های شب بیشترین فشار بر روی خانم ها وارد کرده و همسران آنها با گذراندن این شیفت ها مخالف هستند و یا در خصوص رها کردن کودکان و نداشتن امنیت جانی خانم ها در مراکز درمانی بسیار بیشتر از آقایان است و مدیران پرستاری نیز بخاطر تعداد کم آقایان و راضی نگه داشتن آنها به مشکلات خانم ها رسیدگی نمی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha