مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این استان برای رسیدن به استاندارد نیازمند یک هزار کادر پرستاری شامل پرستار، بهیار، اتاق عمل و کمک پرستار است.

همدان نیازمند یک هزار کادر پرستاری است

سلامت نیوز: مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این استان برای رسیدن به استاندارد نیازمند یک هزار کادر پرستاری شامل پرستار، بهیار، اتاق عمل و کمک پرستار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، فاطمه شیرانی اظهار داشت: ضریب پرستار به نسبت تخت به طور استاندارد 1.7 است در حالیکه این ضریب در استان همدان یک است.


وی افزود: تنها راه برای رفع این خلاء جذب نیروی انسانی است و با جذب نیروهای طرحی و شرکتی نمی توان این مشکل را رفع کرد.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به تازگی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و دفتر پرستاری 42 پرستار در همدان جذب شد که با استخدام جدید و خالی شدن ظرفیت مجدد آزمون برگزار می شود.


شیرانی بیان کرد: در صورت جذب یک هزار پرستار به شرایط مطلوب دست می یابیم با این وجود هم اینک می توان با بکارگیری 500 نیروی جدید نیز کارها را به خوبی پیش برد.


مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: بیمارستان ها بهشتی، سینا و بعثت شهر همدان بیشترین کمبود پرستار را دارند.
وی افزود: وقتی که قسمت جدیدی در بیمارستان راه اندازی می شود باید به تناسب ظرفیت بخش جدید نیرو و کادر پرستاری نیز جذب کرد.
شیرانی بیان کرد: طبق رایزنی های دانشگاه علوم پزشکی با وزرارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز جذب کادر پرستاری جدید صادر شده است.
سه هزار و 500 کادر پرستاری در بیمارستان های همدان مشغول به کار هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha