شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 26106
سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از مهمترین برنامه‌های امسال این است كه 2 یا 3 كارخانه داروسازی افتتاح می‌شود.

به گزارش  فارس، احمد شیبانی در مراسم اعطای نشان ایمنی سلامت به صاحبان صنایع غذایی كه صبح امروز در مصلای تهران برگزار شد اظهار داشت: امسال برنامه افتتاح 2 یا 3 كارخانه داروسازی را داریم.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا كمبودی از فاكتور 8 برای بیماران هموفیلی وجود دارد افزود: تاكنون در این زمینه موردی به ما منعكس نشده و اگر منعكس شود بررسی می‌كنیم.

شیبانی در خصوص قاچاق دارو نیز گفت: قاچاق دارو از نظر كمی و ریالی رقمی نیست اما چون ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد همین میزان هم نباید باشد.

وی گفت: بخش عمده‌ای از مبارزه با قاچاق دارو به سازمانهای دیگر مانند نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق كالا برمی‌گردد و وزارت بهداشت هم در این زمینه امسال با نصب برچسب سلامت روی محصولات دارویی‌، آرایشی و بهداشتی این مبارزه را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان كرد: 100 هزار قلم محصول غذایی، دارویی و بهداشتی تولیدی و وارداتی در كشور وجود دارد لذا كار مبارزه با قاچاق این مواد نسبت به دارو سخت‌تر است.

وی اضافه كرد: اینكه برخی داروخانه‌ها آنتی‌بیوتیك را بدون نسخه در اختیار مردم قرار می‌دهند كار غلطی است. برنامه ما در این زمینه نظارت و بازرسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha