سلامت نیوز :فرماندار بستك گفت: مشكلات معیشتی، كمبود امكانات و دشورای‌ها نباید مانع انجام وظایف حساس و خطیر پرستاران شود.

به گزارش فارس از بستك، احمد شبانی ظهر امروز در دیدار با پرستاران بیمارستان فكری این شهرستان، اظهار داشت: پرستاری تنها مراقبت از علایم حیاتی بیمار نیست بلكه پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح.
وی افزود: پرستاری بی‌نظیر حضرت زینب (س) از امام سجاد (ع) كه در صفحات تاریخ نقش بسته است، به تمام پرستاران دلسوز مسلمان می‌آموزد كه در هر شرایطی و با وجود مشكلات، دشواری‌ها و كمبودها، به وظیفه خطیر خود بپردازند و باحفظ روحیه ایثار، گذشت، تعهد كاری، فداكاری و حفظ ارزش‌های اسلامی مسئولیت خطیر و مهم خود را انجام دهند.
فرماندار بستك از مهم‌ترین وظایف پرستار را شناخت شیوه‌های برخورد، كیفیت رابطه با بیمار و در نهایت پایبندی به اصول و موازین صحیح و سازنده در برخورد با بیمار عنوان كرد و بیان داشت: پرستاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه بسیار رفیعی دارد.
شبانی تصریح كرد: پرستاران كاردانان اتاق عمل، بیهوشی و اورژانس، بهیاران، كمك‌بهیاران و سایر رشته‌های وابسته نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامتی جامعه به عهده داشته و یكی از حلقه‌های موثر زنجیره سلامت هستند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بستك در پایان سخنان خود بیان داشت: همه كاركنان بخش سلامت شهرستان با خلوص نیت به همشهریان خود خدمت می‌كنند و در واقع جزو زحمتكشان واقعی جامعه هستند.
یادآور می‌شود در شهرستان بستك بیش از 130 نفر در كادر پرستاری شامل بهیار، كمك بهیار، كادر اتاق عمل، مامایی و آزمایشگاه در بیمارستان و مراكز بهداشتی درمانی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha