سلامت نیوز : وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: با توجه به نقش پرستاران جایگاه اجتماعی این اقشار باید در جامعه رشد كند.

به گزارش فارس، صادق محصولی به مناسب میلاد باسعادت حضرت زینب كبری (س) و هفته سلامت در مراسم تقدیر از پرستاران و ماماهای برگزیده شاغل در مراكز درمانی تامین اجتماعی اظهار داشت: روز پرستار بهانه‌ای برای تقدیر از پرستاران و ماماها است كه موجب جاری كردن چشمه‌های محبت به بیماران می‌شوند.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی در صورتی كه به كسی یاری شود موجبات نزدیك شدن به خداوند را ایجاد شده است.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بیان داشت: مشخصاتی كه در وجود حضرت زینب(س) است در پرستاران و ماماهای كشور ما نیز وجود دارد و پرستاران برای خدمتگزاری حضرت زینب را الگوی خود قرار داده‌اند.

محصولی خاطرنشان كرد: قدمت خدمت پرستاری در كشور را نمی‌توان عنوان كرد و پرستاری به لحاظ دانش و تجربه در كشور پیشرفت خوبی داشته است.

وی به حضور پرستاران در 8سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: در ایام دفاع مقدس پرستاران در نزدیكترین نقاط و در بیمارستان‌های صحرایی حضور داشتند.

محصولی به دهه چهارم انقلاب كه دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است اشاره كرد و بیان داشت: قطعاً در این دهه اگر بخواهیم پیشرفت و عدالت داشته باشیم در علوم و تجهیزات پزشكی نیز باید پیشرفت‌های چشمگیری كسب كنیم.

وی بیان داشت: باید در سراسر كشور و در نقاط محروم امكانات پزشكی به صورت یكسان ارائه شود.

وزیر رفاه اظهار داشت: درمان یك كار گروهی است و در این كار گروهی نقش پرستاران بی‌بدیل است.

محصولی خاطرنشان كرد: پرستاری در واقع كار الهی است كه اگر خورشید ایمان گرمابخش دل پرستاران باشد و عاطفه پرستاری از حضرت زینب(س) سرچشمه بگیرد آن موقع پرستاری بالی برای پرواز و رسیدن به خدایی شدن است.

* رفع مشكلات درمان از اولویت‌های صندوق تامین اجتماعی است

رحمت‌الله حافظی، مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی هم در این مراسم اظهار داشت: تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها در بخش درمان در راستای رفع مشكلات درمانی بیماران است.

وی افزود: پرستار مجموعه‌ای از یكسری خصوصیات برگرفته از عطوفت، لطافت، رحمت و صبر و شكیبابی است كه همراه با مهارت و تجربه به بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

وی افزود: قطعاً نشاط و شادی هم در صورتی كه به این خصوصیات اضافه شود اثربخش‌تر خواهد بود.

حافظی بیان داشت: موجب مباهات جامعه پرستاری است كه روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینكه یكی از عمده فعالیت‌های حضرت زینب(س) پرستاری بود خاطرنشان كرد: جامعه پرستاری افتخار می‌كند پیرو اسوه‌ای همچون حضرت زینب(س) است.

در ادامه این مراسم حافظی به برنامه‌های صندوق تامین اجتماعی در سال 90 اشاره كرد و گفت: در سال جاری قانون ارتقای بهره‌وری سلامت در دستور كار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: اصلاح ساختار بخش‌های درمانی یكی از محورهای كاری درمان صندوق تامین اجتماعی است.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی خاطرنشان كرد: توانمندسازی و افزایش مهارتهای پرستاران در حوزه آموزش از برنامه‌های دیگر این صندوق است لذا مجموعه این اقدامات در راستای كاهش مشكلات بیماران است.

به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه این مراسم از 70 نفر از پرستاران نمونه سراسر كشور كه در مراكز درمانی صندوق تامین اجتماعی فعال هستند توسط وزیر رفاه تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha