سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه از 10 داروی پرمصرف كشور 4 قلم مربوط به آنتی‌بیوتیك‌هاست كه این موضوع خطر بالا رفتن مقاومت آنتی‌بیوتیك‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس احمد شیبانی در مراسم اعطای نشان عالی سلامت به صاحبان صنایع غذایی اظهار داشت: دارو نقش مهمی در عرصه سلامت دارد و تشكیل سازمان غذا و دارو مهر تأییدی بر اهمیت آن است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با نام جهاد اقتصادی تصریح كرد: متأسفانه هزینه بالایی برای مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها در كشور پرداخت می‌شود و از طرف دیگر به تدریج مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیك‌ها در حال افزایش است.

شیبانی اضافه كرد: آنتی‌بیوتیك‌ها از گران‌ترین محصولات دارویی هستند كه متأسفانه از 10 داروی پر مصرف كشور 4 قلم مربوط به آنتی‌بیوتیك‌هاست لذا یكی از مواردی كه باید از نظر اقتصادی حل شود، همین موضوع است.

در ادامه این مراسم، جنت مدیر كل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت اظهار داشت: اعطای نشان ایمنی سلامت از سال 85 به تصویب رسیده است كه به فعالان عرصه غذا كه بالاترین استانداردها را دارند، داده می‌شود و تا به حال به 30 شركت و 42 محصول اعطا شده است.

وی با بیان اینكه امسال هم 5 شركت و 5 محصول این نشان را دریافت می‌كنند، گفت: آیین‌نامه اعطای نشان ایمنی سلامت تغییر یافته است و تعدادی از محصولات خام و دامی با همكاری سازمان دامپزشكی به آن اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha