شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 26113
سلامت نیوز :محققان پزشكی آمریكا علام كردند كه قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها خودروها و زندگی در كنار بزرگراه‌ها صدمات جبران ناپذیر مغزی به افراد بر جای گذاشته و باعث سكته‌های مغزی می‌شود.

به گزارش ایسنا، «كالب فینچ» رییس این تحقیق پزشكی از دانشگاه «كالیفرنیای جنوبی» خاطرنشان كرد: آلاینده‌هایی كه در هوا معلق بوده و ناشی از سوخت‌های فسیلی و اصطحكاك بخش‌های وسایل نقلیه است به مرور زمان بر مغز اثر مخرب برجای گذاشته و باعث كاش حافظه و بروز آلزایمر می‌شود.

این محقق در ادامه به خبرگزاری فرانسه، یادآور شد: ذرات بسیار ریز در هوای محدوده بزرگراه‌ها كه یك‌هزار برابر كوچكتر از موی انسان هستند و می‌توانند از فیلترهای هوا هم عبور كنند بر سیستم عصبی انسان اثر مخرب بر جای می‌گذارند. شما نمی‌توانید این ذرات را ببنید، اما این ذرات به راحتی تنفس شده و بر عصب‌های مغزی اثر می‌گذارند. به همین دلیل است كه زندگی در كنار بزرگراه‌ها و معابر شلوغ و پر رفت و آمد اصلا توصیه نمی‌شود.

براساس این تحقیق كه در مجله دورنمای بهداشت محیط آمریكا منتشر شده است محققان به این موضوع دست یافتند كه «تخریب شاخص» آلاینده‌های خودرو بر یادگیری حافظه افراد تاثیرگذار است و این مساله بر موش‌های آزمایشگاهی هم به اثبات رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha