سلامت نیوز : مدیركل نظارت برمواد غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: نشان ایمنی و سلامت از این پس علاوه بر محصولات غذایی به محصولات خام دامی و ارگانیك نیز اعطا می شود.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز جنت  در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به پنج محصول غذایی برگزیده، افزود: این وزارتخانه در نظر دارد با همكاری سازمان دامپزشكی و دانشگاه های علوم پزشكی، این نشان را هر ساله به بهترین محصولات غذایی كه دارای بالاترین استانداردها است، اعطا كند.
وی ادامه داد: از سال 1386 تاكنون، 30 شركت صنایع غذایی با 42 محصول، موفق به دریافت نشان ایمنی و سلامت شده اند.
مدیركل نظارت برمواد غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد، نشان ایمنی و سلامت به محصولاتی اعطا می شود كه در حوزه سلامت از جمله در زمینه كاهش باقی مانده سموم آفاتی و كاهش باقی مانده آنتی بیوتیك ها و داروهای دامی، به استانداردهای لازم دست یافته باشند.
جنت در ادامه به تشریح مفاهیم لوگوی نشان ایمنی و سلامت غذایی پرداخت و گفت: علامت تیك در این لوگو به معنای ایمنی غذایی و علامت سیب سبز نیز نشان دهنده سالم بودن محصولات غذایی است.
صنایع شیر پگاه خوزستان، شركت فرآورده های لبنی رامك شیراز و شركت زرین غزال برای تولید ماست پاستوریزه كم چرب پروبیوتیك، شركت زرماكارون برای تولید ماكارونی و شركت عالی فرد برای تولید آب انار صد در صد طبیعی، پنج شركت محصولات غذایی برگزیده امسال بودند كه موفق به دریافت نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی وزارت بهداشت شدند.
كاهش میزان آلاینده ها، وجود فیبر در محصول غذایی، ارتقای ارزش تغذیه ای و توجه به سلامت مصرف كننده از جمله معیارهای اعطای نشان ایمنی و سلامت به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha