نرمافزارهای شناختهشدهای وجود دارند که به شما در برقراری ارتباط با دوستانتان کمک میکنند و احتمالا اطلاعات زیادی درباره آنها دارید.

4 نرم افزار در خدمت سلامت

سلامت نیوز: نرمافزارهای شناختهشدهای وجود دارند که به شما در برقراری ارتباط با دوستانتان کمک میکنند و احتمالا اطلاعات زیادی درباره آنها دارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،اما آیا همین اندازه اطلاعات را در خصوص برنامههایی هم که به بهبود سلامتتان کمک میکند، دارید؟ براساس مطالعهای که بهتازگی در بخش روان شناسی دانشگاه «لَندر» آمریکا انجام شدهاست، کسانی که از برنامههای سلامت و تناسب اندام استفاده میکنند نسبت به سایر افراد فعالتر هستند و حتی شاخص توده بدنی پایینتری دارند.

نویسندگان این تحقیق معتقدند نرمافزارهای سلامت با تغییر عادتهای روزمره کاربران میتوانند پایهگذار تغییرات بزرگ تری باشند. با این حال، فضای ذخیرهسازی تلفن همراه شما نیز ارزش زیادی دارد و اگر علاقهمند به اضافه کردن یک برنامه سلامت به تلفن همراهتان باشید قطعا تمایل دارید که بهترین برنامه را انتخاب کنید. برای اینکه در این زمینه به شما کمک کردهباشیم  چهار مورد از مناسبترین نرمافزارهای سلامت را انتخاب کردهایم که در ادامه با ویژگیهای آنها آشنا میشوید.

 نرمافزاری برای کنترل و بهبود خواب، اسلیپ سایکل | Sleep Cycle
حجم: 30 مگابایت
اگر از علاقهمندان به دنیای فناوری باشید حتما نام «اسلیپ سایکل» را شنیدهاید. این نرمافزار یکی از محبوبترین نرمافزارهای این فهرست است.اسلیپ سایکل درواقع یک ساعت هشدار به شمار می‌آید که  قابلیتهای‌ اضافی، آن را به ابزاری برای «آنالیز خواب» تبدیل کرده‌اند. به این معنا که نرمافزار، کیفیت خواب و ضربان قلبتان هنگام خواب را دنبال و با استفاده از یک میکروفون صدای نفس کشیدن یا حتی خروپف کردن شما را ضبط و از این اطلاعات برای تحلیل الگوی خوابتان استفاده میکند.  با نتایجی که از تحلیل خواب شما به دست میآید اسلیپ سایکل می‌تواند به شما بگوید که بهعنوان مثال از هشت ساعت خواب شب گذشته چند ساعت در خواب سبک و چند ساعت در خواب عمیق و آرامش کامل بوده‌اید.
این نرمافزار فوق‌العاده با استفاده از سنسور شتابسنج دستگاه «ژیروسکوپ» و میکروفون تلفن هوشمند تمامی فعالیت و تکان‌های بدن هنگام خواب را شناسایی و در بهترین زمان ممکن شما را از خواب بیدار می‌کند؛ درست زمانی که بدن در هوشیارترین حالت ممکن در خواب به سر می‌برد و درنتیجه شما در طول روز این احساس را خواهیدداشت که استراحت کافی داشتهاید و دچار سستی یا خستگی نخواهیدبود. دانلود این نرمافزار رایگان و برای سیستم عاملهای اندروید و IOS قابل نصب است.

 
نرمافزار  مدیتیشن و کاهش استرس سیمپل هابیت مدیتیشن|  Simple  Habit  Meditation
حجم: 20 مگابایت
«سیمپل هابیت مدیتیشن» از نرمافزار های خوبی است که میتوانید از آن برای کاهش استرس در زندگی پرمشغله امروزی استفاده کنید. این نرمافزار درواقع کتابخانه‌ای از آموزشها و راهنما‌های مدیتیشن است که براساس موقعیت افراد طبقه‌بندی شده‌اند. مثلا مدیتیشن مخصوص قبل از یک جلسه خاص، مدیتیشن مخصوص کار یا مدیتیشن قبل از خواب. در کنار کاهش استرس، تقویت تمرکز، بهبود خواب، آرامش اعصاب و تنفس راحتتر نیز  از عملکردهای این نرمافزار است. سیمپل هابیت با جلسات مدیتیشن پنج دقیقهای به تمرکز ذهن کاربران  خود کمک میکند. این نرمافزار که در وبسایتهایی مانند «فوربز» و «بیزینس اینسایدر» بهعنوان نرمافزار برنده جایزه معرفی شده، در گوگلپلی منتشر شدهاست. بیش از 500 تمرین مدیتیشن در این نرمافزار گنجانده شده  است که امکان دسترسی کاربران  به تمامی آنها وجود دارد. افزون براین آموزشهای جدیدی به صورت هفتگی به دیتابیس برنامه افزوده شده  است که کاربران میتوانند از آنها استفاده کنند. نرمافزار سیمپل هابیت در حالت رایگان با پرداخت درون‌برنامهای عرضه می‌شود. در این برنامه بهصورت پیش‌فرض، کاربر به 50 برنامه مدیتیشن کاملا رایگان دسترسی دارد اما برای دسترسی به کتابخانه جامع این نرمافزار که دارای 1000 برنامه مدیتیشن است باید اشتراک ماهانه 12دلاری یا سالانه 100 دلاری تهیه  شود. شما می‌توانید  این برنامه را روی اندروید و  IOSدانلود کنید.

 

  
 مربی 24ساعته کاهش وزن و تناسب اندام مایفیتنس پال| MyFitnessPal
حجم: 23 مگابایت
برنامه «مایفیتنس پال» از جمله برنامههای محبوب تلفن همراه است که ۱۵۰میلیون نفر در سراسر جهان از آن برای برنامهریزی تمرینات ورزشی استفاده میکنند. شمارش کالری، استفاده آسان و ویژگیهای دیگری مانند بارکد اسکنر تغذیه، واردکننده دستور غذا و پایگاه دادهای که اطلاعات مربوط به پنج میلیون نوع  غذا را درخود دارد، باعث شدهاست این برنامه در فهرست بهترین نرمافزارهای سلامت قرار داشتهباشد.
این نرمافزار تناسب اندام با توجه به اطلاعات فردی شما مثل قد و وزن فعلی و وزن ایده‌آلتان، یک برنامه غذایی روزانه ساده در اختیار شما قرار میدهد. همچنین کالری تمام غذاهایی که در طول روز مصرف میکنید توسط برنامه کالریشمار اندازه‌گیری می‌شود و شما می‌توانید از میزان کالری مواد غذایی مختلف و میزان کالری که در طول روز باید مصرف کنید آگاه شوید. حتی نوع فعالیتی که در طول روز دارید و میزان  کالری که در آنها سوزانده میشود هم اندازه‌گیری و در برنامه رژیم غذایی روزانه شما لحاظ میشود.
 «مایفیتنس پال» با دارا بودن این ویژگیها این امکان را برای کاربر فراهم میکند که کالریهای مصرفی خود را محاسبه و به سوزاندن کالریهای اضافی اقدام کند. نرمافزار مایفیتنس پال در اندروید و IOS قابل نصب و استفاده از آن کاملا رایگان است.

 

 
 برای ورزشکارها و غیرورزشکار، هارانکیپر | Runkeeper
 حجم: 61 مگابایت
«رانکیپر» یک نرمافزار کلاسیک اما کاربردی در زمینه تناسب اندام، پیادهروی و دویدن است. کاربران با نصب این نرمافزار، می‌توانند  تمرینات ورزشی مختلف مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخهسواری، اسکی، کوهنوردی یا هر فعالیت ورزشی دیگری را مستندسازی کنند. از قابلیتهای مهم این نرمافزار مجهز به جیپیاس، می‌توان به اندازهگیری دقیق مسافت تمرین، نمودار تغییرات وزنی، محاسبه سرعت دویدن و راه رفتن و نمایش میزان سرعت دوچرخهسواری اشاره کرد. نرمافزار ران‌ کیپر بهویژه برای افراد پرمشغله بسیار مناسب است. مثلا اگر قرار است حداقل هفته‌ای سه روز پیاده‌روی کنید، این برنامه را وارد میکنید و نرمافزار در زمانهای لازم به شما یادآوری میکند که از برنامه عقب هستید یا اینکه همه‌چیز به طور منظم جلو می‌رود. شما می‌توانید دوستانتان را نیز به نرمافزار دعوت و بهصورت دسته‌جمعی در چالش ورزشی خاصی شرکت کنید. به خاطر داشتهباشید که تنها هفت روز می‌توانید از تمامی بخشهای برنامه به‌صورت رایگان استفاده کنید که در این صورت  باید حق اشتراک سالانه آن را بپردازید. البته قسمت‌های مختلف نرمافزار رانکیپر که رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد، میتواند تا حد زیادی نیاز شما را برطرف کند. رانکیپر برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS عرضه شدهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha