شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 26117
سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران از افزایش تعداد بیماران سرطانی در استان خبر داد و گفت: سرطان دومین عامل مرگ در مازندران است و سال گذشته مرگ 13 درصد از شهروندان این استان بر اثر ابتلا به انواع سرطان بوده است .
 
به گزارش ایرنا ،  محمد مهدی ناصحی در مراسم افتتاح مركز مشاوره بیماران سرطانی شمال كشور در ساری، افزود : انواع سرطان از مهمترین تهدیدكننده سلامت افراد است و اقدامات مناسبی برای كاهش این معضل صورت گرفته است .
وی اظهار داشت : انواع سرطان پس از بیمارهای قلبی و عروقی، رتبه دوم از عوامل مرگ در مازندران است.
ناصحی ، تشخیص به موقع انواع بیماری سرطان ازجمله سرطان پستان و گوارش را برای درمان این بیماری بسیار مهم دانست .
رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران با اشاره به تهیه و تامین امكانات و تجهیزات پیشرفته درمانی و تشخصی انواع سرطان در استان ، افزود : حدود 60 درصد بیماران انواع سرطان در استان مداوا می شوند .
وی، مركز مشاوره سرطان را حلقه مفقوده درمان و اطلاع رسانی این بیماری دانست و گفت :مشاوره مناسب درخصوص تغذیه مناسب بیماران،مراقب های پرستاری از جمله اقداماتی است كه در این مركز صورت می گیرد .
ناصحی ، برنامه ریزی مناسب برای تشخیص ، درمان و حمایت های روحی و روانی را از جمله محورهای كاری این مركز دانست و اظهار امیدواری كرد كه با راه اندازی اینگونه مراكز در كاهش این بیماری مهلك گامهای جدی و موثر برداشته شود.
در ابتدای مراسم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت : بیشترین نوع بیماری سرطان در مردان در استان مازندران ، سرطان معده با 19 درصد است و سرطان های پوست ، پروستات ، مری و مثانه در رتبه های بعدی است.
دكتر حسین جلاهی بیشترین نوع بیماری سرطان درزنان مازندرانی را سرطان پستان اعلام كرد و افزود: این نوع سرطان حدود 26 درصد سرطان های خانم ها را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha