سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمان گفت: یك سوم عفونت‌های بعد از جراحی ناشی از عفونت‌های بیمارستانی است.

به گزارش فارس ، عبدالرضا صباحی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار با اشاره به شعار سال جاری هفته بهداشت با عنوان «مقاومت به داروهای ضد میكروبی یك تهدید جهانی» اظهار داشت: آن چه كه به كادر درمانی در این زمینه مربوط می‌شود، عفونت‌های بیمارستانی است كه یك چهارم آن‌ها از محل زخم جراحی ناشی می‌شود.
وی بیان داشت: یك سوم عفونت‌های بعد از جراحی ناشی از عفونت‌های بیمارستانی است.
صباحی با بیان اینكه عفونت‌های بیمارستانی بسیار مقاوم هستند، تصریح كرد: رعایت یك‌سری نكات اولیه در بیمارستان‌ها مانند شستن دست‌ها، ضدعفونی اتاق بیمار عفونی و... مانع از بروز بیماری‌های عفونی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمان با تأكید بر توصیه‌های رفتاری ابراز داشت: از ظرفیت‌های روحی و روانی در انتقال شفا به بیماران باید استفاده كرد.
این مسئول گفت: گاهی گره كور در نارضایتی بیماران از كادر پزشكی در ارتباط خوب با بیمار است، رفتار محبت‌آمیز با بیمار و احترام‌آمیز با همراهی نكاتی كوتاه با كارایی و تأثیر بالا است.
وی یكی از اقدامات دانشگاه علو‌م پزشكی كرمان را در حوزه آموزشی دانست و عنوان كرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشكی كرمان به عنوان یكی از دانشگاه‌های تیپ یك كشور 100 رشته تخصصی و فوق‌تخصصی را در حال آموزش دارد.
صباحی تصریح كرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یكی دیگر از اقدامات دانشگاه‌های علوم پزشكی است كه در این راستا اقدامات لازم از جمله طرح بهداشت خانواده از طریق خانه‌های بهداشت در دست انجام است.
این مسئول در پایان اذعان داشت: توسعه خدمات پزشك خانواده در شهرها نیز اقدامی بسیار خوب برای توسعه سلامت در جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha