سلامت نیوز :مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با بیان اینكه برنامه‌ای كه به صورت جهشی، قیمت دارو ارزان یا گران شود نداریم، گفت: در مجموع قیمت‌گذاری داروها بر اساس نقطه ‌نظرات علمی و كارشناسی انجام می‌شود.

دكتر محمدرضا شانه سازدر گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های سازمان غذا و دارو برای قیمت دارو در سال جاری، گفت: امسال برنامه‌ جهشی برای افزایش یا كاهش قیمت دارو نداریم. مانند روند سال‌های گذشته و بر حسب قیمت‌های جهانی، اگر ماده اولیه افزایش قیمت داشته باشد احتمال افزایش قیمت دارو وجود دارد. اما برنامه‌ای خاص كه گروهی از داروها افزایش قیمت داشته باشند، نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای قیمت‌گذاری مكمل‌ها در سال جاری خبر داد، گفت: به این منظور در مرحله اول فرمول قیمت‌گذاری مكمل‌ها به سندیكای واردات مكمل‌های دارویی ارایه شده تا سندیكا این كار را انجام دهد. در مراحل بعد اگر كنترل‌ها كامل بود و سندیكا توانست نظارت كامل را طبق فرمول كمیسیون قیمت داشته باشد، هدف برآورده می‌شود.

شانه‌ساز افزود: اما اگر نظارت‌های سندیكای واردات مكمل‌های دارویی كامل و كافی نبود، سازمان غذا و دارو تك‌ تك مكمل‌های دارویی را در كمیسیون قیمت، قیمت‌گذاری می‌كند. در مجموع اكنون مكمل‌های جدید كه وارد كشور و بازار می‌شوند، طبق فرمول اعلام شده قیمت‌گذاری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha