یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 26128
سلامت نیوز :رئیس مركز مدیریت بیماریها با اشاره به اهمیت مقاومت در برابر داروهای ضد میكربی،از وجود یك میلیون سل مقاوم به دارو در جهان خبر داد.
دكتر محمدمهدی گویا كه در دومین روز از همایش مقاومت‌های آنتی‌میكروبیال و مصرف منطقی آنتی‌بیوتیك سخنرانی می‌كرد، گفت: بیماری سل كه در گذشته نیاز به بستری شدن در بیمارستان نداشت و طول دوره درمان آن 6 ماه بود و حدود 400 هزار تومان هزینه درمان داشت به دلیل مقاوم شدن این بیماری به دارو، در حال حاضر، زمان درمان آن  2 سال و هزینه درمان این بیماری نیز چندین برابر شده است.
وی همچنین بیماری مالاریا و HIV‌ را نیز از جمله بیماری‌های مقاوم نسبت به دارو عنوان كرد و گفت: در حال حاضر 200 میلیون نفر در جهان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند و همچنین 7/3 درصد مبتلایان به بیماری ایدز نسبت به داروها مقاومت پیدا كرده‌اند.
رئیس مركز مدیریت بیماری‌ها با تاكید بر این كه مقاومت نسبت به داروهای ضد میكروبی كشنده است گفت: با گذشت 70 سال از كشف آنتی‌بیوتیك‌ها در حال حاضر به علت تجویز بی‌رویه این داروها، مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها كه برای درمان بیماری‌ها به كار می‌رفت تبدیل به ضد خود شده و برای سلامت افراد مضر و خطرناك شده است.
گفتنی است: شعار امسال روز جهانی بهداشت «مقاومت به داروهای ضد میكروبی، یك تهدید جهانی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha