مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: در زمان حاضر هیچ گونه روغن خارجی از جمله روغن پالم به شیرهای بسته بندی برند اضافه نمی شود و چربی این شیرها ناشی از خامه خود شیر و استاندارد است.

هیچ نوع روغنی به شیرهای بسته بندی اضافه نمی شود

سلامت نیوز:  مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: در زمان حاضر هیچ گونه روغن خارجی از جمله روغن پالم به شیرهای بسته بندی برند اضافه نمی شود و چربی این شیرها ناشی از خامه خود شیر و استاندارد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،وحید مفید افزود: سازمان غذا و دارو بر کیفیت و تولید شیرهای بسته بندی نظارت دارد و هیچ ماده غیر مجازی از جمله چربی های گیاهی به این شیرها اضافه نمی شود.


وی درباره شیرهایی که با عنوان «صفر درصد چربی» به بازار آمده اند نیز گفت: هیچ شیری نمی تواند با چربی صفر مطلق باشد بلکه چربی شیر ممکن است نزدیک به صفر باشد و استفاده از عنوان صفر درصد چربی بر روی شیرها نادرست است.


مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که آیا چربی شیرهای داخلی کفاف تولید کره مورد نیاز کشور را می دهد گفت: با توجه به لزوم تامین شیر مورد نیاز کشور، چربی شیرهای تولیدی کشور برای تامین کره در داخل کافی نیست به همین علت کره عمدا از خارج وارد می شود. بیشترین کره مصرفی در کشور کره حیوانی و وارداتی است و از اروپا و نیوزلند و کشورهای مختلف وارد می شود.


در سال 93، مسئولان وزارت بهداشت از وجود مواردی از استفاده از روغن پالم در برخی لبنیات خبر داده بودند که با نظارت و پیگیری مسئولان این وزارتخانه و به گفته مدیر کل فرآورده های غذایی وزارت بهداشت چنین تخلفی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha