شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2613

به گفته پزشكان در طی فرآیند هیدروژناسیون روغن مایع یك اتفاق ناخواسته، نامطلوب رخ می دهد كه آن هم تولید اسید چرب غیرعادی و بسیار خطرناك ترانس بوده و روغن هایی كه میزان اسیدچرب ترانس آن ها تا 10 درصد باشد برای مصرف مناسب است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری رویترز در عمل هیدروژناسیون روغن ها كه به واسطه آن با وارد كردن اتم های هیدروژن به ساختمان چربی و اتصال هیدروژن به كربن می شود باعث اشباع شدن و یاسیر شدن اسیدهای چرب متشكله روغن می شود.
بنابراین گزارش هر چه میزان اسیدهای چرب اشباع در روغن بالاتر باشد روغن سفت تر است و در صورتی كه مقدار اسیدهای چرب اشباع تا حداكثر 25 درصد باشد برای مصرف مناسب است.
به گفته پزشكان مقدار اسید چرب ترانس در روغن های مصرفی باید در حداقل مقدار باشد كه سلامت انسان را به خطر نیندازد و روغن هایی كه میزان اسید چرب ترانس آن تا 10 درصد باشد برای مصرف مناسب است.
این گزارش می افزاید: در طی فرآیند هیدروژناسیون روغن یك اتفاق ناخواسته و نامطلوب رخ می دهد و آن تولید اسیدهای چرب ترانس است كه به دلیل اینكه یك اسید چرب غیرعادی است برای سلامتی قلب و عروق بسیار خطرناك است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha