یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 26133

رسانه‌های رسمی استرالیا اعلام كردند كه دولت این كشور به تولیدكنندگان مواد دخانی و سیگارها تاكید كرد تا برای كاهش مصرف بر روی پاكت‌های سیگار از طرح‌های زشت و هشدار دهنده استفاده كنند.

سلامت نیوز :رسانه‌های رسمی استرالیا اعلام كردند كه دولت این كشور به تولیدكنندگان مواد دخانی و سیگارها تاكید كرد تا برای كاهش مصرف بر روی پاكت‌های سیگار از طرح‌های زشت و هشدار دهنده استفاده كنند.

به گزارش ایسنا، «نیكلا روكسون» وزیر بهداشت استرالیا در این‌ باره به رسانه‌های رسمی این كشور گفت: در تصمیم‌گیری جدید از تمامی تولیدكنندگان محصولات دخانی خواسته شد تا به جای عكس‌های جالب وچشمگیر به كار رفته بر روی بسته‌های سیگار از تصویر امراض مرتبط با مصرف سیگار چون سرطان حنجره، دهان و پوكی استخوان استفاده كند.

به گزارش ایسنا، این مقام مسوول در ادامه به روزنامه دیلی میل، خاطرنشان كرد: البته دولت استرالیا به این موضوع كاملا واقف است كه كمپانی‌ها و كارخانجات بزرگ تولید مواد دخانی با این زبان به مقابله می‌پردازند، اما باید به این موضوع اشاره شود كه هر ساله 15 هزار استرالیایی در پی مصرف مواد دخانی و سیگار جان خود را از دست می‌دهند، اما اگر این تصمیم‌گیری و برنامه اجرا شود به طور حتم این كشور اولین در جهان خواهد بود.

همچنین در گزارش سالانه دپارتمان بهداشت استرالیا آمده است كه دولت این كشور هر ساله 20 میلیارد پوند برای هزینه‌های درمانی ناشی از مصرف سیگار صرف می‌كند. علاوه بر این، تبلیغ برای سیگار و سایر موارد دخانی پیش از این در استرالیا منع شده بود. همچنین مصرف سیگار در مكان‌های عمومی و رستوران‌ها هم منع شده است و افراد تنها می‌توانند در بخش‌هایی كه مشخص شده است، سیگار بكشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha