روانپزشکان در یک تحقیق جدید تاکید کردند که مهاجرت به آمریکا بهداشت روانی مهاجران را به خطر می‌اندازد.

سلامت نیوز :روانپزشکان در یک تحقیق جدید تاکید کردند که مهاجرت به آمریکا بهداشت روانی مهاجران را به خطر می‌اندازد.

این روانپزشکان با مطالعه روی مهاجران مکزیکی در گروه سنی 18 تا 25 ساله که به آمریکا مهاجرت کرده بودند به نتایج فوق دست یافته‌اند. آنها دریافتند که این مهاجران چهار برابر و نیم بیشتر از هموطنانشان در کشور مکزیک در معرض خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این متخصصان در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا تاکید کردند که مهاجرت به میزان زیادی روی سلامت روان افراد تاثیرگذار است.

سازمان جهانی بهداشت در تعریف بهداشت روانی چنین عنوان می‌کند که بهداشت روانی در درون مفهوم کلی «بهداشت» قرار دارد و بهداشت در این اصطلاح به معنی توانایی کامل برای ایفای نقش‌های روانی و جسمی است.

بهداشت روانی افراد متاثر از عوامل متعددی است، اگرچه این عوامل به صورت جداگانه مورد مطالعه قرار می‌گیرند ولی در واقع در این موضوع چند وجهی، متاثر از یکدیگر هستند. بدین معنی که افراد به علت شرایط محیطی یا عوامل فردی، تعادل و آرامش روحی‌شان دچار تغییراتی می‌شود و هر چه شدت این عوامل زیادتر باشد، تاثیر و تهدیدش بیشتر خواهد بود. عواملی همچون عدم برآورده شدن نیازهای اولیه، ناکامی، استرس، یادگیری، مسائل اجتماعی و رسانه‌های جمعی از عمده‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر بهداشت روانی افراد هستند.

به گزارش ایسنا، روانپزشکان معتقدند که بهداشت روانی به معنی داشتن احساس آرامش و امنیت درون و نیز دور بودن از اضطراب، افسردگی و تعارض‌های مزمن روانی است. به عبارت دیگر بهداشت روانی به مفهوم بهره‌مندی از سلامت ذهن و اندیشه و تفکر است. درصد قابل توجهی از بیماری‌های جسمانی، ریشه روان شناختی دارند و بهره‌مندی از بهداشت روان می‌تواند بر سلامت جسم اثر مثبتی داشته باشد. از این جهت سلامت جسم نیز بستر مناسبی برای رسیدن به احساس امنیت درون و سلامت ذهن و روان است.

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، نوع نگرش و باورهای آدمی درباره زندگی و محیط پیرامون خود و نیز تعهدات ارزشی و ویژگی‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان در بهره‌مندی از بهداشت روانی مطلوب بسیار اثرگذارند. بهداشت روانی همچنین قوانین مربوط به سلامت عاطفی را در برمی گیرد به گونه‌ای که فرد بتواند مشکلات را به آرامی پشت سربگذارد به شرط آن که بداند چگونه از فشارهای روانی و نگرانی پیشگیری کند.

جزئیات این یافته در نشریه آرشیو روانپزشکی عمومی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha