بر اساس یك تحقیق گسترده كه توسط اتحادیه تحقیقات زمین اروپا صورت گرفت، این موضوع مشخص شد كه انتشار گازهای گلخانه‌ای و دی‌اكسید كربن بروز تب یونجه در كشورهای اروپایی را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز :بر اساس یك تحقیق گسترده كه توسط اتحادیه تحقیقات زمین اروپا صورت گرفت، این موضوع مشخص شد كه انتشار گازهای گلخانه‌ای و دی‌اكسید كربن بروز تب یونجه در كشورهای اروپایی را افزایش می‌دهد.


در این گزارش كه سالیانه صورت می‌گیرد مشخص شد كه طی سال‌های 2001 تا 2005 میلادی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در كشورهای اروپایی به شدت افزایش یافته و اكثر آلرژی‌های پوستی و حساسیت‌های دستگاه تنفس ناشی از این آلاینده‌های جوی است.

به گزارش ایسنا، «آنت من‌زل» یكی از محققان دانشگاه فناوری «مونیخ» در این باره به شبكه خبری بی‌بی‌سی یادآور شد: ما هم اكنون می‌دانیم كه بیماری‌های ریوی و تنفسی و بروز تب یونجه ناشی از وجود این آلاینده‌های زیست محیطی است كه اكثرا هم توسط كارخانجات اروپایی تولید می‌شوند.

این محقق در ادامه خاطرنشان كرد: متاسفانه افراد در سنین مختلف و در فصول متفاوت به تب یونجه مبتلا می‌شوند كه طی چهارسال گذشته این میزان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. از طرفی، كاشت درختان در نواحی مختلف به دلیل جذب دی‌اكسید كربن می‌تواند از بروز آلرژی‌های دستگاه گوارش بكاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha